واحد شماره ۴ گازی نیروگاه شهیدرجایی پس از انجام تعمیرات اساسی و RI کپرسور، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین -  علی فرهور، مدیر عامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه، واحد شماره ۴ گازی این نیروگاه که برای انجام تعمیرات اساسی و RI کپرسور از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های مربوطه، با موفقیت به مدار تولید برق بازگشت.

تمامی فعالیت‌های تعمیرات اساسی و RI این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان داخلی و نیروگاه به انجام رسید که حاصل این تلاش‌ها پس از حدود ۱۰۰ روز با بازگشت دوباره این واحد به مدار تولید به ثمر نشست.

 دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، پوسته توربین، کمپرسور و روتور توربو کمپرسور همچنین دمونتاژ و مونتاژ نازل‌ها و پره‌های توربین، تعمیرات کارگاهی و RI روتور کمپرسور و تست‌های غیر مخرب NDT، به همراه مونتاژ روتور ژنراتور و اندازه گیری‌های لازم  از مهم‌ترین اقداماتی بود که ازسوی متخصصان امور مکانیک به انجام رسید.

 در حوزه الکتریک و ابزار دقیق هم تعمیرات اساسی الکتروموتور فن و پمپ‌های ۴۰۰ ولت، استارتر‌های MCC، بریکر‌های ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت، تست رله‌های حفاظتی ۶/۶ کیلو ولت و ۴۰۰ ولت، تعمیرات اساسی ترانس‌های اصلی، کمکی و استیشن، همراه با تعمیرات اساسی سیستم کنترل اسپید ترونیک، تنظیم و کالیبراسیون نشان دهنده ها، بازدید و تست سنسور‌های اعلام و اطفاء حریق تجهیزات انجام شده است.

 علاوه بر واحد شماره ۴ گازی که پس از پایان برنامه‌های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست، هم اکنون واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی هم برای انجام تعمیرات نیمه سنگین، از مدار تولید خارج شده که در دست تعمیرات قراردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.