تولید دوباره انرژی الکتریکی در واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه شهید رجایی

واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه شهید رجایی پس از پایان تعمیرات بازدید دوره ای، دوباره با شبکه سراسری تولید برق پارالل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی از پایان تعمیرات واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه شهید رجایی خبر داد و گفت: این واحد با توان نامی ۲۵۰ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و برای کسب آمادگی تولید برق از شبکه سراسری خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های پیش بینی شده تعمیراتی، دوباره به مدار تولید بازگشت.

شریفی افزود: تعمیرات این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان این نیروگاه با موفقیت به انجام رسید که بازدید از فن‌ها و الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلو ولت، بازدید دوره‌ای مشعل ها، همچنین بازدید از پمپ‌ها و الکتروموتور ها، دمونتاژ، بازدید و مونتاژ والو‌های بای پاس، بازدید سولنوئید والو مشعل‌ها و... از اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات توسط متخصصان این شرکت صورت گرفت.

او در خصوص دیگر فعالیت‌های این دوره از تعمیرات بیان داشت: بازدید وسرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس‌های کمکی برج خنک کن اصلی بویلر و توربین، بازدید و تعویض زغال‌های الکترو موتور‌ها و انجام انواع تست‌های الکتریکی به همراه بازدید از تجهیزات ابزار دقیقی و انجام پرمیت‌های موکول به خروج واحد نیز توسط متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار به انجام رسید.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی در ادامه گفت: همچنین واحد شماره ۴ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات اساسی و IR کمپرسور، واحد شماره ۳ بخار سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین و واحد شماره ۵ گازی هم برای انجام بازدید از محفظه احتراق، از مدارتولید خارج و در دست تعمیرات قراردارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.