رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور گفت: اعتبارات بروز رسانی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای اندیکا، مسجدسلیمان، لالی وهفتکل افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  غلامحسین حسینی نیا گفت: اعتبار پیش بینی شده برای بروز رسانی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی وهفتکل افزایش وبزودی ابلاغ خواهدشد.

به گفته او باتوجه به پراکندگی و وجود مناطق روستایی و عشایری نیاز است رشته‌های آموزشی متناسب با وضعیت منطقه ونیاز بازارکار توسعه پیداکند.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور می‌گوید: عمده مشکل جوانان کشور معضل بیکاری است و عمده معضلات اجتماعی و ناهنجاری جامعه بعلت فقدان مهارت در بین جوانان برای ایجاد شغل است.

این مقام مسئول گفت: برای حل این معضل نیاز است در بخش مهارت وآموزش فنی وحرفه‌ای سرمایه گذاری است تا شاهد تحول در مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال شد و مجلس شورای می‌تواند در این راه کمک کند تا بتوان گام‌های موثری برداشت.

به گفته او تفاهمنامه‌ها باجدیت پیگیری تا با عملیاتی کردن آن‌ها مهارت آموزی از طریق شرکای اجتماعی و ذینفعان مهارتی اجرایی شود و می‌توان از ظرفیت خیرین، مساجد وآموزش وپرورش و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه مهارت وارایه آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شد این مهم نیازمند هم افزایی وتعامل بین بخشی است.

حسینی گفت: بزودی خریدخدمات آموزشی برای تربیت نیروی ماهر به تعداد یک هزار در هرچهارشهرستان در دستور کارسازمان و استان قرارمی گیرد.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور می‌گوید: اعتبارخرید تجهیزات برای افزایش سه رشته آموزشی متناسب با بازارکار مرکز لالی پس از اعلام نیازسنجی آموزشی تامین و بزودی پروژه نیمه کاره مرکز خواهران اندیکا تعیین تکلیف خواهدشد.

او در اولین سفر به خوزستان به منظور بررسی وضعیت مراکز آموزشی شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل جلسه تخصصی با ورناصری نماینده مجلس، مدیرکل، فرمانداران و روسای مراکز آموزشی در اندیکا برگزار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.