معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خوزستان گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ مددجو در ۹ ماه امسال با شرکت در دوره‌های آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حسین وطن پرست می‌گوید که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند و وارد بازار کار شوند.

برگزاری این دوره‌های آموزشی و مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی و همچنبن کمیته امداد خوزستان انجام می‌شود.

به گفته وطن پرست تاکنون ۷۰ درصد حجم تعهد عملکرد عملیاتی شده و کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی با چشم انداز مشاغل نوین، دانش بنیان فناورانه و ... برگزار میشود.

او گفت: استفاده از امکانات و ظرفیت‌های استان باهدف رونق و ارتقا اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم در دستور کار قرار دارند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات برگزاری این دوره‌های آموزشی، حضور زنان سرپرست خانوار و و بانوان تحت حمایت بوده است که معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان در این خصوص می‌گوید: ارائه آموزش‌های لازم در زمینه ها‌ی مهارتی و فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار است تا بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

این کارگاه‌های آموزشی با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شده اند.

خدمات کشاورزی پهپادی، فیروزه کوبی، کپوبافی، دستگاه‌های بازیافت پسماند، گلدوزی، خیاطی، رایانه، دامپروری، کشاورزی، پیرایشگری و آرایشگری، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت است.

حسین وطن پرست در این خصوص یادآور شد که مددجویانی موفق شده به اخذ مهارت در یک حرفه، تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنند و تا پایدار شدن حرفه و رسیدن به خودکفایی تحت نظارت کارشناسان پایدارسازی مشاغل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.