سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به راه های استان تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اله کرم جانی پور سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این استان، ۲ هزار میلیارد ریال  به زیر ساخت های جاده ای استانی اختصاص یافت که تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است .

او گفت: از این میزان اعتبارات تخصیص یافته ۱۰۰ میلیارد ریال برای زیر ساخت های جاده ای شهرستان های باشت و گچساران در نظر گرفته شده است.

جانی پور گفت: نقد شدن اعتبارات تخصیصی در روند سرعت ‎بخشی به پروژه‏‌های راه در دست احداث استان نقش ویژه‌‏ای ایفا می‌کند.

او تعداد طرح های  راهداری و حمل و نقل جاده ای در دست اجرای استان را بیش از ۲۱۰ طرح اعلام کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها بیش از ۴۰ درصد است.

جانی پور گفت: طول راه های در دست اجرا در استان هم اکنون ۸۵۰ کیلومتر می باشد که با بهره برداری از آن ها تحول چشمگیری در زمینه زیر ساخت های جاده ای منطقه ایجاد خواهد شد.

او گفت: بیش از ۱۸۰ طرح  عمرانی فعال و نیمه فعال در زمینه زیر ساخت های جاده ای در روستاهای استان وجود دارد که نیازمند حمایت جدی است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بهسازی و آسفالت راه روستایی کوه دهک و پیچاب به سرآستانه در شهرستان باشت هم اکنون در دست اجراست.

جانی پور گفت: عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت کوه دهک به طول ۳.۲ کیلومتر و با ۴۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و بهسازی راه روستایی پیچاب به سرآستانه به طول یک کیلومتر و با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار  در دست اجراست.

به گفته جانی پور بیش از ۲۴میلیارد ریال به جاده لار- شابهرام - باشت به چرام اختصاص یافت و این طرح بزودی به مناقصه خواهد رفت.

او با بیان اینکه این محور ارتباطی به طول ۱۰کیلومتر است گفت: تکمیل جاده ارتباطی باشت به چرام  نقش مهمی در رفاه حال مردم و تردد آسان وسایط نقلیه خواهد داشت.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:  همچنین امسال از محل توازن،نفت و محرومیت زدایی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به طرح های راهداری این استان اختصاص یافت.

جانی پور گفت: این استان بیش از ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که پنج هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است و  ۳۰۳ کیلومتر ازاد راه  در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.