استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات روستای سادات چاهن در منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان مارگون، برنامه های دولت برای حل این مشکلات را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید علی احمدزاده  استاندار کهگیلویه وبویراحمد وهیات همراه که امروز دوشنبه برای بازدید از مارگون و روستاهای آن به این شهرستان سفر کرده است،از روستای سادات چاهن در بخش محروم زیلایی بازدید کرد.

او با اشاره به برخی از مشکلات مردم این منطقه،  برنامه های دولت برای برطرف کردن این مشکلات را تشریح کرد.

نخستین مساله این روستا جاده ارتباطی آن است که پس از هر بارندگی مسدود می شود و علاوه بر مشکلاتی که برای ساکنان این منطقه ایجاد می کند شرایط دسترسی دانش آموزان به مدرسه دشوار می شود.

استاندار در این سفر به مردم قول داد تا پایان سال ۱۴۰۱ این جاده به بهره برداری برسد.

مساله بعدی در منطقه عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار است که باعث می شود مردم و خصوصا دانشجویان برای انجام هر کاری مسافت چند ده کیلومتری تا شهر مارگون و یا یاسوج مرکز استان را طی کنند. 

 احمد زاده با اشاره مشکلات مردم در بخش زیرساخت های مخابراتی، از بهبود و بهره برداری اینترنت این منطقه تا پایان امسال خبر داد.

استاندار با بیان اینکه طرح بهسازی و طرح هادی روستای چاهن از دهه فجر امسال شروع می‌شود، گفت: عملیات گازرسانی به زیلایی پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و مردم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

استاندار صبح امروز از منطقه زیلایی شهرستان مارگون بازدید کرد.

احمدزاده در شهرستان مارگون از اختصاص ۱۱۰ میلیارد به راه‌های روستایی این شهرستان خبر داد که می‌تواند باعث تحول در این منطقه شود.

شهرستان ۲۳ هزار نفری مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت های گردشگری، صنعتی، گیاهان دارویی، محصولات باغی، پرورش دام مکانی مناسب برای سرمایه گذاری است.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.