جاده‌های مناطق عشایری و سخت گذر مارگون که در برف اخیر مسدود شده بودند با تلاش مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه، مدیرت بحران، مدیرکل دفتر روستایی استانداری، سرپرست راهداری، مدیر کل هلال احمر، مدیر شرکت توزیع نیروی برق، مدیر اداره آبفای و مدیر شرکت مخابرات استان به منظور بررسی مشکلات به مارگون سفر کردند.
 
حاجی‌زاده در بازدید از محور شبلیز_زیلایی_بردپهن گفت: با توجه به ورود سامانه‌های بارشی و هشدارهای اداره‌کل هواشناسی وتاکید استاندار همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران به حالت آماده‌باش درآمدند و ماشین‌های راهداری و پلیس راه در مسیر مستقر شدند.
 
او افزود: در دو طرف محور روستایی شبلیز_ زیلایی_ بردپهن به دلیل طوفان شدید ۲۵ پایه برق سقوط کرده بود که شرکت توزیع نیروی برق با حضور به موقع این مشکل را رفع کرد.
 
حاجی زاده بیان کرد: با ورود سامانه جدید بارشی به استان طی دو سه روز گذشته و بارش سنگین برف در اکثر محورهای مواصلاتی از جمله یاسوج_ بابامیدان، یاسوج_ شیراز، یاسوج_ سی‌سخت، قسمتی از یاسوج_ اصفهان و یاسوج_ کاکان_ اقلید دچار مشکل شدیم که با تلاش دستگاه‌های حوزه زیرساختی و مدیران که پای کار بودند همه محورها باز و تردد جریان دارد.
 
معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه همه دستگاه‌ها پای کار هستند، گفت: در این بازدید از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خواستیم سوخت‌رسانی به مناطق روستایی و عشایری را انجام دهد تا مردم برای تامین سوخت با مشکلی مواجه نشوند.
 
او با بیان اینکه مسئولان همواره در کنار مردم هستند، چند توصیه برای هموطنان و همشهریان داشت نخست اینکه از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، دوم اینکه قبل از سفر با توجه به هشدارها و توصیه‌های هواشناسی تجهیزات ایمنی لازم به همراه داشته باشند.
 
کرم جانی پور سرپرست اداره راهداری استان هم گفت: از مجموع ۲ هزارو ۲۰۰ راه روستایی در استان ۱۷۰ راه روستایی به دلیل بارش برف و باران و ریزش کوه مسدود شدند که با تلاش راهداران باز شدند و ۳۰ روستای دیگر در حال بازگشایی است.
 
او افزود: محور تمنک_پوله_ زیلایی به طول ۳۵ کیلومتر مسدود شده که از دیشب تاکنون نزدیک ۷ کیلومتر بازگشایی شده و تا عصر امروز مسیر تمنک، پوله کاملا بازگشایی می‌شود.
 
جانی پور ادامه داد: ۶ هزارو ۱۳۹ کیلومتر راه در استان جزء طرح عملیات راهداری زمستانی قرار گرفتند.
 
باقر قائمی فرماندار مارگون هم گفت: مهمترین مشکل در حوزه زیر ساخت روستاهای مارگون، مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است که امیدواریم با تدابیر مسئولان این مشکل رفع شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.