ژپه کوفود، وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد به دلیل نقض حقوق بشر در چین، این کشور هیئت دیپلماتیک رسمی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعزام نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دانمارک نیز همگام با سایر کشورهای غربی از تحریم سیاسی المپیک زمستانی چین خبر داد. 

ژپه کوفود، وزیر خارجه دانمارک در این باره گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما نیز نگران وضعیت حقوق بشری در چین هستیم. برای همین دولت تصمیم گرفته در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن شرکت نکند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کشور‌های اتحادیه اروپا در نشست روز‌های گذشته در برست در مورد موضع مشترکی در زمینه بازی‌های المپیک زمستانی پکن به نتیجه نرسیدند.

تا به حال استرالیا، انگلیس، کانادا و ژاپن به تحریم آمریکا علیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پیوسته اند. سخنگوی وزارت خارجه هلند نیز روز جمعه اعلام کرده بود به دلیل محدودیت‌های کرونایی هیچ هیئت دولتی را برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی به پکن اعزام نخواهد کرد.

ولت چین اتهامات آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در اردوگاه‌های کار اجباری اویغور‌ها را به شدت رد می‌کند و این رویکرد آمریکا در قبال بازی‌های المپیک را بازی سیاسی واشنگتن در قبال یک رویداد ورزشی و فرهنگی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار