تزریق دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند سبب کاهش ابتلا به بیماری کرونا به ویژه سویه امیکرون شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - کم کم به ۲ سالگی ویروس کرونا نزدیک می‌شویم و در این مدت، از این ویروس چهره‌های مختلفی را شاهد بوده ایم.

سویه‌های مختلف آلفا، بتا و دلتا از ویروس کرونا رخ نشان داده اند و حالا هم امیکرون به جمع سویه‌های این ویروس پیوسته و نگرانی‌ها را برای شیوع مجدد بیماری تشدید کرده است.

اما هر حمله‌ای را می‌توان با راه و رسمی خاص خنثی کرد و روش خنثی کردن ویروس کرونا و سویه آن، تزریق واکسن کرونا است.

بالارفتن سطح ایمنی بدن با تزریق دُز سوم واکسن کرونا

یکی از شهروندان بیرجندی در خصوص تزریق واکسن کرونا می‌گوید: دُز سوم واکسن کرونا همان طور که از نامش پیداست دُز یادآور است و نقش مهمی در ایمنی بدن دارد.

او می‌گوید: دُز یادآور سبب می‌شود تا بدن دوباره به ویروس واکنش نشان دهد و سطح ایمنی جسم در برابر تهاجم بزرگ‌تر ویروس بالا برود.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی که خود هر سه دُز واکسن را تزریق کرده است می‌گوید: باید به این امر واقف باشیم که تزریق واکسن هم سلامت فردی را در پی دارد و هم منجر به سلامت جامعه می‌شود.

او می‌گوید: با وجود اینکه واکسن تزریق کرده ام، از دو ماسک استفاده می‌کنم و در قسمت داخلی ماسک نیز دستمال کاغذی قرار داده ام تا سطح تماس دهان با آلودگی‌ها کمتر شود.

مشارکت مردم خراسان جنوبی در برنامه واکسیناسیون

اما در شبانه روز گذشته هم عملیات واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی ادامه یافت.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۳ هزار و ۳۶۶ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد.

او گفت: تاکنون ۵۵۹ هزار و ۸۲ نفر در سطح استان برای تزریق دُز اول واکسن کرونا اقدام کرده اند.

شریف زاده گفت: همچنین ۴۹۹ هزار و ۸۸۹ نفر موفق به تزریق دومین دُز واکسن خود در خراسان جنوبی شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ۱۰۲ هزار و ۷۶۳ نفر از هم استانی‌ها تاکنون سومین دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تاکنون یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۳۴ دُز واکسن در خراسان جنوبی تزریق شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار