دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت اوکراین و گرجستان به عضویت این ائتلاف درآیند، اما زمان تحقق آن مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ینس استولتنبرگ اعلام کرد که این ائتلاف قبلا تصمیم گرفته است که اوکراین و گرجستان به عضویت این ائتلاف درآیند. این تصمیم در سال ۲۰۰۸ و در جریان نشست سران کشور‌های عضو ناتو اتخاذ شده است.

دبیرکل ناتو گفت: درباره زمان پذیرش هر یک از این کشور‌ها در صفوف این ائتلاف و جدول زمانی برای تحقق آن هیچ سخنی گفته نشده است.

چندی پیش، دبیرکل ناتو ضمن استقبال از گفتگو میان مسکو و واشگتن اعلام کرد که روسیه در طول مذاکرات خواستار توقف پیوستن اعضای جدید به ناتو شد، اما اعضای این ائتلاف در تصمیم‌گیری دارای استقلال هستند، همچنین ناتو از کشورهای عضو خود حمایت کرده و درصورتی که روسیه به سیاست‌های خصمانه خود علیه اوکراین ادامه دهد، تحریم‌های اقتصادی سنگینی علیه مسکو اعمال می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم امروز اعلام کرد که ما در حال ارزیابی کار با غرب هستیم و روسیه برای هر تحولی که ممکن است ناشی از پیوستن اوکراین به ناتو باشد، آماده است. احتمال درگیری در جهان روز به روز بیشتر می شود.

کشورهای غربی از مسکو می‌خواهند نیرو‌های خود را از مرز خارج کند در حالی که آنها نیز نیرو‌های نظامی خود را در مرز روسیه به بهانه حمایت از اوکراین افزایش داده اند و مسکو بارها تاکید کرده است که قصد حمله نظامی به کی‌یف را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
خاک... روسیه بی عرضه که یکی یکی استانای سابقش رو دارن از دستش میگیرن
آخرین اخبار