وزیر امور خارجه بامداد امروز در صدر یک هیأت دیپلماتیک وارد پکن پایتخت چین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر امور خارجه در بدو ورود به پکن گفت: موضوعات راهبردی در دستور کار ایران و چین قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

به گفته امیرعبداللهیان، «روابط دوجانبه در دولت جدید شتاب بیشتری پیداکرده و ما در مناسبات دو جانبه از هماهنگی‌های خوب و تنوع در موضوعات مختلف برخوردار و بهره مند هستیم.»

این نخستین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم به چین بعد از تصدی این سمت است. وزیر خارجه چین نیز اوایل فروردین ماه امسال به منظور امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین به تهران سفر کرده بود.

وزیر خارجه همچنین بامداد امروز در هنگام ورود به فرودگاه ووشی گفته بود آخرین وضعیت برنامه همکاری‌های ۲۵ ساله و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه از برنامه‌های این سفر است.

روابط دوجانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین در خصوص همکاری‌های اقتصادی در دستور کار امیرعبداللهیان به چین قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
اول بفرما قرارداد رهبردی25ساله چی دادیم وچی گرفتیم بعدش به به چهچه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
باید به رفراندوم گذاشته شود غیر از این باشد قانونی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ دی ۱۴۰۰
ورود مهم نیست مهم این است که با دست پر بر گردد و پوزه غرب را با کمک شرق به خاک بمالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
این مسیر درست است است معقولانه ادامه دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
چرا چین اجازه نمیدهد متن قرارداد25ساله ایران وچین منتشر شود؟ مادراین قرارداد25ساله که هم چینیها وهم مسئولان نظام از ملت وحتی از نمایندگان مجلس هم مخفی میکندچی دادیم وچی بدست میاوریم؟ فراردادنگین ترکمنچای باید پیش این قرارداد25ساله بذارید بعدا درتاریه میخوانید که قرارداد 25ساله ایران درقبال چی بود
آخرین اخبار