معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: طرح زیست بوم اشتغال به منظور ساماندهی وضعیت تولید و اشتغال در سطح استان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-ظاهر پورمجاهد گفت:به منظور مدل زیست بوم اشتغال و تسریع در خدمت رسانی به کارجویان و کارفرمایان با هدف دستیابی کارفرمایان به نیروی کار ماهر و مناسب با فرصت‌های شغلی و امکان رصد این فرصت‌ها برای کارجویان سامانه جستجوی شغل به نشانی اینترنتی http://shoghl.mcls.gov.ir/portal در استان همدان راه اندازی و فعال شده است.

دیر زمانی است که اشتغال به مفهوم انجام یک کار در زمان معین و گرفتن دستمزد به اندازه آن کار مشخص و معین بود، اما در عصر ماشینی و مدرن کنونی، کار کردن به مفهوم تولید شناخته شده است و در این فرآیند تولید هر محصول در هر ساعت و با هر درآمدی می‌تواند یک شغل قلمداد شود حتی کسب و کار خانگی نیز به عنوان شغل محسوب می‌شود.

او گفت: جویندگان کار می‌توانند با ورود به این سامانه، درخواست شغلی خود را ثبت و لیست فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را به صورت شخصی و یا از طریق کاریابی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت و در صورت تمایل برای اشتغال اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: این سامانه فرصت مناسب و تجربه‌ای تازه برای استفاده کارجویان از خدمات کاریابی‌ها در بستر فضای مجازی فراهم کرده که در دوران همه گیری ویروس کرونا تعداد مراجعه به کاریابی‌ها را کاهش می‌دهد.

پورمجاهد گفت: یکی از مزایای اصلی اجرای این طرح، تولید اشتغال است که در این راستا شناسایی کارجویان، کارآفرینان و کارفرمایان در دستور کار قرار می‌گیرد و سپس برای مشاوره و آموزش به متقاضیان و جویندگان کار اقدام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تامین مالی برای چرخه تولید نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این مهم در این سند بر عهده بانک ها، صندوق ها، اعتبارات خاص دولتی، اعتبارات نهاد‌ها یا تامین مالی جمعی و داخلی نهاده شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.