مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت:به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵۰ عنوان برنامه ویژه بانوان پیش بینی و اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-ربیعه علیمحمدی در جلسه بررسی برنامه‌های کمیته خواهران دهه مبارک فجر گفت:به منظور تبیین و تکریم جایگاه زن و مقام مادر و با هدف گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با ایام الله مبارک دهه فجر برنامه‌های منسجم و مستند در حوزه های مختلف فرهنگی ، هنری و اجتماعی  پیش بینی شده است.

او گفت: فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم زنان کشور در برنامه ریزی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آئین‌های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و آشناسازی هر چه بیشتر بانوان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: اجرای نهمین همایش ملی اسوه‌های صبر و مقاومت با محوریت خانواده معظم شهدا، دعوت از اساتید و سخنرانی با محوریت تعالی اجتماعی بانوان، عزت نفس و اعتماد به نفس بانوان، دعوت از مشاوران طب سنتی ایرانی و دعوت از بانوان مفاخر استان برای الگو پذیری در نسل جوان را از برنامه‌های شاخص در این هفته است.

علیمحمدی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های محلی و فروش محصولات خانگی زنان با محوریت زنان سرپرست خانوار، ایستگاه عکاسی با لباس محلی و اسلامی با همکاری میراث فرهنگی، فروش محصولات فرهنگی با موضوع بانوان شهیده و عفاف برگزار می‌شود.

او گفت: پویش «زندان جای مادران نیست» با همکاری استان قدس رضوی، ستاد دیه و دفتر امور بانوان در هفته زن و دهه مبارک فجر اجرا می شود و در این پویش زنان دارای فرزند زیر ۱۸ سال که مرتکب جرم غیرعمد شدند با همت خیران و تمامی اقشار جامعه به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: دوره‌های کلاس ضمن خدمت با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تمامی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی با محوریت فرزندپروری برگزارمی شودو مقرر شد که هفته‌ای یک روز جلسات مشاوره خانواده در هر دستگاهی برای تمامی خانواده‌ها برگزار شود تا مشکلات خانوادگی در قشر تحصیل کرده به حداقل برسد.

علیمحمدی گفت: آمار ازدواج در دوران شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و پیشنهاد داد که به مناسبت هفته زن پویشی برای حذف مراسم اضافی ازدواج در راستای فرهنگسازی و تسهیل در امر ازدواج راه اندازی شود تا جوانان با حذف رسم و رسوم اضافی با آرامش بیشتری زندگی خود را آغاز کنند.

او گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده و تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند و برای هر دستگاهی وظایف خاص در آن پیش بینی شده است.

روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با سوم بهمن ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در تقویم رسمی کشور روز زن نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: روز زن ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.