معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روند کشتار در کشتارگاه‌های استان به صورت سرزده بازدید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - امید جمشیدی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار کشتارگاه‌ها در تأمین سلامت جامعه و شهروندان، رعایت دستورالعمل‌های دامپزشکی در خصوص حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: طرح ضربتی بازدید‌های شبانه و نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور و همچنین سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

جمشیدی گفت: این طرح برای بالا بردن کیفیت محصولات استحصالی از این مراکز، نظارت کامل بر روند بهداشتی کشتار، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان به اهمیت نقش کشتارگاه‌ها در بهداشت عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز و شیوع بسیاری از بیماری‌های دامی و نقش کشتارگاه‌های دام و طیور در این رابطه ضروری است نظارت‌های بهداشتی بر کشارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورد‌های دامی به صورت مستمر و با دقت نظر کافی اعمال شود.

جمشیدی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی در طی روند کشتار از طرف مدیر و کارکنان کشتارگاه با نظارت مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی گفت: بازرسی و تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان با رویکرد اقدامات ویژه بهداشتی - قرنطینه‌ای، کشتارگاه ها‌ی دام و طیور برای پیشگیری از بیماری‌ها در دستور کار قرار گرفته و تا حصول نتایج مطلوب بهداشتی ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه کشتار در کشتارگاه‌ های دام طیور استان با نظارت کارشناسان و ناظران بهداشتی و شرعی انجام می‌شود گفت: اطمینان از سلامتی و همچنین شرعی بودن محصولات تولیدی در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی وجود داشته و گوشت مرغ و یا گوشت قرمز و فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه‌ها استحصال گردیده باشند مورد تایید دامپزشکی بوده و توصیه می‌شود مردم استان از مصرف فرآورده‌های خام دامی که خارج از چرخه کشتارگاه تولید شده اند خودداری کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.