مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام ویزیت، اعمال یداوی و فروش داروهای دست ساز فاقد مجوز در عطاری‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد جواد مجتبوی گفت: این ضوابط و آیین نامه‌های بهداشتی و دارویی دقیقا قید شده است که عطاری‌ها اجازه انجام ویزیت، اعمال یداوی و فروش داروهای دست ساز فاقد مجوز را ندارند.

او گفت: تعداد عطاری‌های در سطح شهر مشهد بسیار زیاد است و همین کار نظارتی را برای ما بسیار دشوار و زمان بر کرده است اما با همکاری خوبی که با اتحادیه  صورت پذیرفته،تا حد مطلوبی اشراف لازم روی صحت اجرای فرآیندها در چارچوب قانونی ایجاد شده است.  

مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فروشندگان گیاهان دارویی صرفا مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی در محل فروشگاه گیاهان دارویی دارای پروانه کسب  هستند اما مجاز به ویزیت، درخواست آزمایش و رادیوگرافی، داروسازی، بسته بندی و ترکیب نمودن گیاهان نبوده و تنها می‌توانند نسبت به عرضه گیاهان دارویی به صورت مخلوط با ذکر نوع مفردات در حضور مراجعه کننده اقدام کنند.

هر کالای سلامت محور که به عنوان دارو اعم از داروی گیاهی و داروی شیمیایی خلاف قانون بوده و تخلف است چون کار عطاری چیز دیگری است و این روند کار برخی عطاری‌ها با آبروی طب سنتی بازی می‌کنند زیرا طب سنتی یک رشته علمی قبول شده است و در صورت مشاهده این اقلام، مراتب را با کارشناسان این اداره با شماره تماس ۵۲۳۱۳۰۷۰ داخلی ۱۱۲ در میان بگذارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
درود بر دانشگاه علوم پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بله باید هرچه زودتر جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
ممنون بابت جلوگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
معلوم نیست چه به خورد مردم می دهند