رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال کشفیات کالای قاچاق در استان ۸۷ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -سرهنگ قاسم دهقانی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان آذربایجان شرقی  ۲ هزار میلیارد ریال بود.

در همین مدت تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا یک هزار و ۳۶۰ فقره بوده  که ۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت.

در این بازه زمانی تعداد ۷۶۷ دستگاه خودروی شوتی _ یعنی خودرویی که در ارکان آن دستکاری شده است _ در استان از قاچاقچیان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد در این خصوص افزایش وجود داشت.

 یک هزار و ۴۶۵ قاچاقچی  در این مدت دستگیر شدند که نسبت به پارسال ۱۵ درصد در این زمینه افزایش وجود داشت.

 بیشترین کشفیات پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی از لحاظ درصدی در سه حوزه تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و دارو بود.

 تمام دستگاه‌های رمز ارز در ایران غیرقانونی است و به محض کشف برای صاحب آن پرونده قاچاق و سرقت برق تشکیل می‌شود و بیش از ۹۹.۵ درصد دستگاه‌های رمز ارز نیز برق را به صورت غیرقانونی مصرف می‌کنند.

در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۸۰۳ دستگاه رمز ارز توسط پلیس در استان کشف شد که ارزش ریالی آن‌ها ۶۲ میلیارد ریال است.
 پلیس امنیت اقتصادی استان ۲۴۲ فقره پرونده نیز در حوزه‌های فرار مالیاتی، زمین‌خواری، تسهیلات غیرمجاز بانکی، پولشویی، اختلاس، احتکار، تبانی در معاملات دولتی و ارتشا تشکیل داد.

 قاچاق گوشی‌های تلفن همراه در استان با راه اندازی رجیستری تقریباً به صفر رسید.

 بیش از ۹۰ درصد پوشاک‌هایی که در بازار با برند‌های خارجی وجود دارد در واقع پوشاک داخلی هستند.

پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی از دو سال گذشته کار خود را آغاز کرده است و در سه حوزه قاچاق، جرایم اقتصادی و پلیس گمرک فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.