امام جمعه شهرکرد گفت: اعضای شورا‌های اسلامی به نمایندگی از مردم باید در مطالبه‌گری و بیان دغدغه‌ها و مشکلات تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز در نشست با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی استان گفت: اعضای شورا‌های اسلامی به نمایندگی از مردم باید در مطالبه‌گری و بیان دغدغه‌ها و مشکلات به دور از موضع‌گیری و تنش تلاش کنند.

در طرح مطالبات لازم است به موضع خیرخواهی توجه شود چرا که استفاده از ادبیات ناصحیح به ایجاد شکاف، موضع‌گیری و تنش منتهی می‌شود و به جای جاذبه، دافعه حاکم می‌شود.

وجود شورا‌ها، به عنوان یک ناظر بر عملکرد مسئولین  در دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

اجرای مصوبات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به طور عمومی و بر اساس قوانین موجود برای دستگاه‌های اجرایی الزام‌آور نیست.


بیشتر بخوانید


روحانیون جایگاهی مطالبه‌گرایانه و خارج از اختیارات قانونی دارند.

دولت در حال حاضر با چالش‌های زیاد و مطالبات سنگین مواجه است و مردم نیز انتظار دارند با آمدن استاندار، اصلاحات به سرعت شکل بگیرد و جابه‌جایی مدیران روی بدهد.

جابه‌جایی مدیران به طور کامل در اختیار استاندار نیست و وی در جایگاه خود می‌تواند گزینه پیشنهادی معرفی کند و این مهم از نظر قانونی در وزارت‌خانه‌ها صورت می‌گیرد از این رو باید فرصت داده شود تا راه‌ها در این باره گشوده شود.

به گفته نکونام؛ نباید اجازه داد مردم ناامید شوند و باید دانست که با وجود همه محرومیت‌ها، تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است گرچه این کار‌ها حق مطلب را هنوز ادا نکرده است و کار و تلاش همچنان باید ادامه یابد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار