افشارچی گفت:همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی استان بایستی در یک مسیر حرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشارچی استاندار زنجان در کارگروه توسعه اقتصادی استان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دولت‌های مختلف منابع خوبی برای اجرای برنامه‌های خود داشتند، گفت: برخی دولت‌ها نیز با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودند که تمامی اقدامات به اجرای پروژه‌ها و یا افتتاح آن‌ها در مناسبت‌های مختلف ختم می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه با وجود این کار‌ها اکنون حال مردم چندان خوب نیست، گفت: حجم زیادی از مبالغ در کشور هزینه شده است، اما رضایتی که باید از حرکت اقتصادی از قبیل ارتقای شاخص‌های رفاهی، اشتغال، تولید ناخالص ملی وجود داشته باشد، وجود ندارد.

به گفته افشارچی  دلیل این مسئله آن است که شاخص‌های کلان اقتصادی به پروژه‌های افتتاح شده ارتباط مستقیم پیدا نکرده است.

استاندار زنجان می گوید: ذهنیت کنونی اجرای چندین پروژه مختلف است، اما باید به این اندیشید که این کار چه چیزی از کلان اقتصاد استان و یا چگونه در زندگی افراد تحت تاثیر می‌گذارد و ارتباط آن با دیگر حوزه‌ها نیز چگونه است.

او بابیان اینکه با دقت در اجرای این پروژه‌ها این مهم حاصل می‌شود که باید ابزاری برای هدف کلی باشد، اما خود به هدف تبدیل شده اند، گفت: به رغم تمامی اقدامات و افتتاح پروژه‌های مختلف، مطلوبیت اقتصادی در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود و به عبارتی لمس نمی‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تمامی اقدامات اقتصادی استان به صورت هدفمند پیگیری و دنبال خواهد شد، گفت: دولت سیزدهم متوجه شد که اگر قرار بود راه حل گذشته پاسخگوی مشکلات باشد این مهم باید در  ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد به وقوع می‌پیوست که چنین چیزی نبوده است.

او با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای هر استان شاخص رشد اقتصادی را لحاظ کرده و تمامی اقدامات باید مبتنی بر این مهم انجام گیرد، می گوید: مسئولان، محور حرکتی اقتصادی باید ذهنیت خود را به این مسئله تطبیق دهند، چراکه سال آینده صرفا مسئول دستگاه موظف به اجرای پروژه نیست بلکه باید بگویند حرکتی که انجام می‌دهند در کجای منظومه حرکتی اقتصادی قرار دارد.

افشارچی بابیان اینکه در حوزه افتصادی ۲ حوزه کشاورزی و صمت استان وظیفه سنگینی در برنامه اقتصادی برعهده دارند، گفت: سازمان صمت حوزه‌های مختلفی دارد و باید عدد‌ی که برا‌ی تولید ثروت اعلام شده را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهد و در راستای رشد اقتصادی حرکت کنند.

به گفته افشارچی در صورت ایجاد صندوق توسعه چیزی در حدود ۲ تا چهار هزار میلیارد منابع آن، بسیاری از مشکلات زیر ساختی استان برطرف می‌شود؛ بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در منظومه حرکتی اقتصادی استان که یک نگاه کلان برای رسیدن به نقطه خاص حرکت کنند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه ذهنیت دستگاه‌های اجرایی باید از حرکت ردیف محور، پروژه پایه به برنامه محور تغییر کند، گفت: امیدواریم این مهم در مدیران نهادینه شود، هر چند وجود تغییر مشکلاتی دارد، اما امیدواریم این مهم در استان مایه خیر و برکت باشد.

او با بیان اینکه  امسال ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: این رقم در سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که دستگاه‌های اجرایی از محل سرمایه جدید می‌توان به این مهم رسید.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.