فرماندار ویژه دهلران گفت: رفع دغدغه‌های کشاورزان در تامین آب و تعامل آنان با امور آب در رعایت الگوی مصرف آب با نصب کنتور‌های هوشمند باید در کشت‌های پاییزه و تابستانه در اولویت باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - لطیف صادقی در جمع نماینده کشاورزان برتش و اعضای هیات مدیره تعاونی‌های کشاورزی دهلران گفت: این شهرستان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی استان است و تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان این منطقه امری ضروری است.

او گفت: بخشی از این مسائل مربوط به منابع و تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی است که تاکنون اقدامات خوبی انجام گرفته و با همکاری امور آب تامین آب کشت تابستانه و پاییزه در شهرستان انجام گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران به برخی مشکلات کشاورزان هم در بحث تامین آب و مشکلات تعاونی‌ها اشاره و گفت: باید با هم افزایی و همکاری و تعامل این مشکلات را مرتفع کرد، چون دولت سیزدهم هم عزم جدی بر کار و تولید و رفع موانع و بویژه حمایت از بخش کشاورزی دارد.

صادقی گفت: نیاز است کشاورزان نیز با امور آب در بحث قرارداد‌ها و پرداخت حق آبه همکاری به موقع داشته باشند و از طرفی با توجه به خشکسالی رعایت الگوی مصرف را بیش از پیش مد نظر داشته باشند.

او نصب کنتور‌های هوشمند را از راهبرد‌های دولت در جهت صرفه جویی و پایدار کردن منابع آب زیرزمینی ذکر کرد و گفت: کشاورزان نیز در جهت همکاری با متولیان و جلوگیری از جرائم در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند همکاری کنند.

فرماندار ویژه دهلران به سامانه گرمسیری و نقش آن در تامین آب بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان هم اشاره کرد و گفت: پیگیری‌هایی برای تزریق اعتبار به این پروژه در سطح استان و کشور انجام گرفته که با تکمیل آن شاهد رونق بیش از پیش کشاورزی در شهرستان و بویژه در بخش مرکزی خواهیم بود.

صادقی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری را از دیگر اقدامات ارزشمند در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: ۵۰ هزار هکتار از این طرح در حوزه استان ایلام و دهلران است که با اجرای آن امروز شاهد تحول در بخش کشاورزی شهرستان بویژه در بخش دشت عباس هستیم و علاوه بر احیای اراضی، ایجاد کمربند سبز و اشتغال مانع از مهاجرت مردم از مناطق مرزی و عمران و آبادانی و کار و تولید در مرز شده است.

انتهای پیام/ ذ

برچسب ها: تامین آب ، منابع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.