فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش برای الگو بودن، به تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و کاهش جرائم اهتمام جدی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی گفت: ارتش جمهوری اسلامی به دلیل در اختیار داشتن نیرو‌های جوان، دستورالعمل‌های مختلفی برای نشاط آفرینی، امیدآفرینی، کاهش جرائم و تربیت سربازانی در تراز انقلاب در دست اجرا دارد.

به گفته او نیرو‌های مسلح خود را ملزم به کاهش وقوع جرم و الگو بودن در این زمینه می‌دانند و راهبرد‌های ارتش در قالب ۲۹ طرح "لبیک" طراحی شده است که از این طرح ها، ۱۶ طرح پیرامون نیروی انسانی است که نشان از توجه ویژه ارتش به نیروی اثرگذار انسانی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور می گوید: اعمال مدیریت صحیح به ویژه در رده‌های پایین گروهان و دسته، اعمال تنبیه لازم و بازدارنده و برخورد قاطع و قانونی با نفرات خاطی، پرکردن اوقات فراغت به وسیله فعالیت ورزشی، فرهنگی و هنری، تشکیل کارگاه‌های مهارت آموزی و تشکیل کلاس‌های آگاه سازی از جمله اقدام‌ها برای کاهش جرایم است.

این مقام مسئول گفت:مراکز مشاوره با استفاده از روحانیان متخصص در حوزه روانشناسی ضمن پاسخگویی به مسایل و مشکلات سربازان، با تشکیل پرونده روانشناختی برای هر سرباز مسایل آن‌ها را به صورت تخصصی و علمی دنبال می‌کنند.

به گفته امیر بیدادی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تحول ایجاد شده است و تعامل، همکاری و همراهی خوبی میان نیرو‌های مسلح و دستگاه قضایی خوزستان ایجاد شده است و این تعامل نزدیک در رسیدگی و حل مسایل موثر بوده است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی خود را سربازان، ولی امر مسلمین جهان می‌دانند به همین دلیل حرکت به سمت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم همواره مورد تاکید نیرو‌های مسلح است.

پیشگری از جرایم در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیش از سه دهه است که به صورت جدی مورد تاکید است و این موضوع موجب شده تا وقوع تخلفات در نیرو‌های مسلح همواره روند کاهشی داشته باشد سازمان قضایی نیرو‌های مسلح موفق شده است که نیرو‌های مسلح را برای کاهش جرایم در این یگان‌ها همراه خود کند که نتیجه این همراهی کاهش مستمر جرایم در این نیروها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.