۲۱ دی بافت تاریخی یزد میزبان محفلی برای هنر دوستان یزدی بود که جمعی از جوانان پرشور و انقلابی میدان دار آن بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - سه شنبه ساعت ۱۳ عصر در یکی از خانه‌های خشتی و قدیمی شهر یزد افتتاح جشنواره‌ای ملی کلید می‌خورد.

خانه قدیمی که شیشه‌های شکسته و زمین پر از خاکش، غفلتی تاریخی را فریاد می‌زند.

روزگاری این خانه، محل درمان درد بسیاری از مردمان دارالعباده بود. خانه شهید دکتر پاکنژاد، پزشکی شریف که با گذشت سالیان سال، هنوز آوازه شرافتش فراگیر است.

نمی دانم از کم کاری میراث فرهنگی، شهرداری بافت تاریخی، اداره کل ارشاد یا بی توجهی فرزاندان شهید به عنوان وراث و یا بی مهری ما مردمان غفلت زده است که این خانه اصیل و تاریخی شهرمان به جای موزه‌ای فرهنگی، مخروبه‌ای شده است.

جوانان تیم عمار و حسینیه هنر با انتخاب این مکان برای برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار تذکری دادند به حفظ بافت تاریخی و تکریم افراد تاریخ ساز در یزد.

افتتاحیه جشنواره‌ای که سوژه‌های دیده نشده و یا عادی شده را با نگاه ویژه در راستای عدالت خواهی به نمایش می‌گذارد.

دبیر جشنواره پشت تریبون است. او از مردمی بودن جشنواره عمار می‌گوید.

نبود مسئولین عالی شهر در مراسم افتتاحیه از استاندار و نماینده مجلس و فرماندار و شهردار گرفته تا دیگر مسوولان محلی، همه مهر تأییدی است بر حرف‌های دبیر.

حالا جشنواره عمار در یزد که کارش را با خانه قدیمی انسانی ارزشمند آغاز کرده، قراره علاوه بر نمایش ۲۰ اثر در سالن شهید عباسپور، در مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر یزد نیز اکران داشته باشه.

شنبه ۲۵ دی ماه هم اختتامیه است.

راستی پیشنهادی دارم، سری به صفحه مجازی yazde_ghahraman@ بزنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار