حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان - رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها در سخنرانی هایشان در رابطه با اهمیت حجاب تاکید کرده اند آنچه در ادامه می‌خوانید روشنگری ایشان در موضوع حجاب و عفاف است.

حجاب؛ اسارت یا آزادی؟!

«این زندگی می‌گذرد؛ لذات و سختی‌هایش همه به طرفةالعینی می‌گذرد. شما در دوره‌ی جوانی، این حرف را درست نمی‌فهمید. انسان در دوران جوانی خیال می‌کند دنیا ثابت است، ساکن است، همیشه همین جور است؛ به سن ما که رسیدید، یک نگاه می‌کنید، می‌بینید دنیا عجب سریع می‌گذرد؛ چشم به هم می‌زنید، گذشته. خب، آن طرف: «و انّ الدّار الأخرة لهی الحیوان»؛ (۱) زندگی و حیات، آنجاست. «ذلک الّذی یبشّر الله عباده» (۲) – که امروز در آیات کریمه می‌خواندند – بشارت‌های الهی آنجاست. هم برای آنجا، هم برای حفظ عزت کشور و پیشرفت کشور، وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقیدات و پایبندی را خانم‌ها باید مراقبت کنند؛ این وظیفه است. خودنمائی و جلوه‌فروشی، یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور، برای جامعه، برای اخلاق، حتّی برای سیاست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالی که ملاحظه‌ی عفاف، ملاحظه‌ی حدود شرعی در رفتار و حرکات بانوان، اگر چنانچه سختی‌ای داشته باشد، سختیِ کوتاهی است، اما آثارش، آثار عمیق و ماندگاری است. خود خانم‌ها خیلی باید مراقبت کنند مسئله‌ی حجاب را، مسئله‌ی عفاف را؛ وظیفه‌ی آنهاست، افتخار آنهاست، شخصیت آنهاست.

حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجاب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش می‌کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ی حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمت‌های الهی است». «۱۳۹۱/۰۲/۲۳»

انعکاس حجاب در وصیت‌نامه شهدا

«دیدید در وصیّت‌نامه‌های شهدا چقدر درباره‌ی حجاب توصیه شده؛ خب، حجاب یک حکم دینی است؛ این آرمان شهیدان فراموش نشود». «۱۳۹۵/۰۷/۰۵»

«این جوان پا می‌شود می‌رود جنگ، جانش را کف دستش می‌گیرد، از خطرات عبور می‌کند، برای چه؟ این در وصیّت‌نامه‌ها منعکس است؛ برای خدا، برای امام، برای حجاب». «۱۳۹۵/۰۷/۰۵»

حجاب روی سکوی قهرمانی

«این خیلی مهم است که شما [ورزشکاران]چه‌جوری عمل می‌کنید. آن خانم جوانی که با چادر می‌رود روی سکوی قهرمانی، نشان می‌دهد که در مقابل هجمه‌های قابل رؤیت و غیر قابل رؤیت که به این‌چنین کاری در دنیا از سوی مراکز ضدّ فرهنگ و ضدّ دین و ضدّ عصمت و پاکیزگی صورت می‌گیرد، مقاوم است، این خانم یک شخصیتی از خود نشان میدهد؛ یعنی در واقع ملّت خود را معرّفی می‌کند». «۱۳۹۳/۱۱/۰۱»

«همه باید قلباً از زنان ورزشکار ما که در میدان‌ها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر می‌شوند، تشکر کنند». «۱۳۹۱/۱۲/۲۱»

«این مسئله‌ی بانوان و دختران ورزشکار ما که با حجاب در میدان میروند، خیلی چیز مهمی است». «۱۳۹۱/۱۲/۲۱»

«شما ببینید الان چقدر خرج می‌کنند و زحمت می‌کشند، برای این که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشور‌هایی که خودشان را مهد آزادی هم می‌دانند، می‌بینید که چه می‌کنند برای مبارزه‌ی با حجاب. حالا همه‌ی آن تشکیلاتی که با حجاب مبارزه می‌کنند یک طرف، این خواهر ورزشکارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما که با حجاب اسلامی و لباس محجّب – یا با چادر یا با آن شکل زیبای ارزشی – جلوِ دوربین‌های دنیا ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که به این ارزش پایبند است و این صحنه در همه‌ی دنیا منعکس می‌شود، این یک طرف دیگر؛ او در واقع با این کار، همه‌ی آن تبلیغات را خنثی می‌کند». «۱۳۸۳/۰۷/۱۴»

مراقب شیطنت غربی‌ها باشید!

«بحث‌هایی که درباب پوشش زن می‌شود، بحث‌های خوبی است که انجام می‌گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه‌های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه این‌که من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من می‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‌ی ملی ماست؛ هیچ اشکالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعاً بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد و همان‌طور که عرض کردم چادر بهترین نوع حجاب است.

البته می‌توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همین‌جا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد. بعضی‌ها از چادر فرار می‌کنند، به خاطر این‌که هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار می‌کنند، به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی‌آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می‌دهد!

شما خیال کرده‌اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه‌ی کذایی و آن لباس‌های «و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ» (۱) و همان‌هایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر می‌دارند؟ نه، آن‌ها به این چیز‌ها قانع نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً این‌جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل می‌شد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابی نداشت؛ حتّی در این‌جا‌ها وقتی نوبت به این کار‌ها می‌رسد، بی‌بندوباری خیلی بیشتر هم می‌شود؛ کمااین‌که در زمان شاه، بی‌بندوباری‌یی که در همین شهر تهران و بعضی دیگر از شهر‌های کشور ما بود، از معمول شهر‌های اروپا بیشتر بود! زن معمولی در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در این‌جا آن‌طوری نبود. آن‌طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و می‌دانستیم و مناظری که از آن وقت الان جلوی نظر من هست، انسان واقعاً حیرت می‌کند که چرا بایستی این‌گونه بشود؛ کما این‌که در خیلی از کشور‌های متأسفانه عقب‌مانده‌ی مسلمان و غیرمسلمان هم همین‌طور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض، مسائل ارزشی را رعایت کرد». «۱۳۷۰/۱۰/۰۴»

اصلا چرا حجاب؟!

«باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه‌ی ما احیاء بشود. مثلاً مسأله‌ی حجاب، یک مسأله‌ی ارزشی است. مسأله‌ی حجاب، مسأله‌ای است که اگرچه مقدمه‌یی است برای چیز‌های بالاتر، اما خود یک مسأله‌ی ارزشی است. ما که روی حجاب این‌قدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه‌ی معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌یی که سر راهش قرار داده‌اند، نشود.

نقطه‌ی مقابل این، درست همان فرهنگ رومی حاکم بر امروز اروپاست. آن‌ها با همه چیز کنار می‌آیند، جز با دو، سه چیز؛ یکی از آن‌ها و شاید مهم‌ترینش حفظ این حالت حفاظ منضبط میان دو جنس زن و مرد است؛ یعنی خویشتن‌داری در مقابل چیزی که به آن آزادی جنسی گفته می‌شود. در مقابل این، به‌شدت سرسختند؛ هر کار دیگری بکنند، مهم نیست. از نظر آن‌ها کسی مرتجع است که روی این مسئله تکیه بکند. اگر در کشوری، زنان با یک حدودی از مردان مجزا شدند، این می‌شود خلاف تمدن! راست هم می‌گویند؛ تمدن آن‌ها که بر ویرانه‌های همان تمدن رومی بنا شده، چیزی جز این نیست؛ اما این از لحاظ ارزشی غلط است؛ عکسش درست است.

ما از دنیای غرب که آمدند زن بشری را در طول دوره‌های گذشته تا امروز این‌قدر مورد تحقیر قرار دادند، طلبکاریم. شما ببینید در اروپا و در کشور‌های غربی، تا اندکی پیش زنان حقوق مالی مستقلی نداشتند. من یک‌وقت به دقت آمارش را استخراج کردم و در صحبتی ظاهراً در نماز جمعه‌ی چهار، پنج سال پیش از این بود آن را مطرح کردم.

مثلًا تا اوایل قرن بیستم، با همه‌ی آن ادعا‌هایی که شده است، با آن کشف حجاب عجیب و غریبی که در غرب روز به روز هم بیشتر شده، با آن اختلاط جنسی بی‌نهایت و بی‌مهار که خیال می‌کنند این احترام کردن و ارزش دادن به زن است درعین‌حال زن غربی حق نداشته از ثروتی که متعلق به خودش بوده، آزادانه استفاده کند! در مقابل شوهر، مالک دارایی خودش نبوده است. یعنی زنی که ازدواج می‌کرد، ثروت و دارایی و ملکش متعلق به شوهرش بود؛ خودش حق نداشت نسبت به آن تصرفی بکند؛ تا اینکه بتدریج حق مالکیت و حق کار، تا اوایل قرن بیستم به زنان داده شد. یعنی این مسأله‌یی که جزو اولی‌ترین حقوق بشری است، از زن دریغ داشتند؛ اما فشار و تکیه‌ی بیشتر را روی آن مسأله‌یی گذاشتند که درست نقطه‌ی مقابل مسائل ارزشی واقعی است که در اسلام به آن اهتمام شده است. اینکه ما حالا در باب حجاب این همه تأکید داریم، علتش این است». «۱۳۷۰/۱۰/۰۴»

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب رو قبول دارم ولی ححاب اجباری رو نه
عقاید مهم‌تر از ظواهرن ما شاید بتونیم با زو سر یه دختر روسری کنیم و این آسونه کار سخت اینه که اونو قانع کنیم که حجاب خوبه و ما همیشه راه اولو که آسون‌تره انتخاب می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب باس زوری باشه هر زن یا دختری که حجاب نداشته باشه باید اعمال قانون بشه و حداقل به مدت دو ماه الی یک سال بازداشت بشه و درصورت تکرار مدت حبس بیشتر باشه تا شاهد بی حجابی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
شماهایی که انقدر حجاب حجاب میکنید.ما نباید توی کشور خودمون آزاد باشیم؟خب اوکی حجاب خوبه ولی اگه یکی دلش نخواد خودشگناه کرده و اجباری نیست که باید حجاب داشته باشه.یکم عقلتونو به کار بندازین.یعنی انقدرررر مردم ما بی فرهنگن که بخاطر یه پارچه که حتی حتی اگه ز
۱۲:۱۴ ۲۳ دی ۱۴۰۰
.من یه دختر 15 ساله ام و درک و فهمم از شما بالا تره.یکم به خودتون بیاید.لطفا خواهشا به خودتون بیاید.هر هر کی دلش میخواد هر جوری که میخواد باشه و شما این اجازه رو ندارین درباره اش فکر کنین چه برسه که نظر بدین.خود شما مردا اگه بیان بگن بخاطر زنا اینکارو کنین بخاطر زنا اینکارو کنین عصبی نمیشین؟نه واقعا؟بخاطر مردا درست لباس بپوش جلب توجه نشه نمیدونم بخاطر. مردا اینجوری کن اونجوری کن.جمع کنین این مسخره بازیا رو.حتی خود خدا در این حد اجبار نکرده که اینا دارن اینجوری میکنن.و اینم بگم من اصلا قصد بی احترامی به عقیده کسی ندارم.هر کی چادر میپوشه بازم برام قابل احترامه هر کی چادر نمیشه هم قابل احترامه.ما همه انسانیم حالا چه بدون حجاب چه با حجاب.همه ی زنای این مملکت هم صبورن هم محترم.ولی این کشور برای شوق و ذوق و هنراشون اصلا کافی نیست.کافیه پاشونو بزارن بیرون ببینین چه غوغایی به پا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
متاسفم برای زنان و دختران هموطن که باتبلیغات و تحریکات غرب این روزها بدون حجاب وارد اجتماع می شوند.نظام خواهان حفظ شما از آزار افراد سود جو به شماست حال خودتان جمالتان را به حراج گذاشته اید پس ازار بوالهوسان نوش جانتان .در ضمن آتش جهنم هم درآخرت گوارای وجودتان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اکثر فسادهایی که در جامعه هست به خاطر همین بدحجابی وبی حجابیه.و الان هم دشمن روی همین سرمایه گذاری هنگفتی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
جالبش اینجاس این مقاله اکثرا برای خانم ها نوشته شده ولی آقایون هستن که بازدید میکنن و کامنت میزارن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خانم یا اقای عزیز یا اصلا نگارننده عزیز در کنار هر مردی چند خانم هست .مادرش ،خواهرش ،همسرش،دخترش ووو همچنین کنار هر خانمی چندتا اقا هست.پدرش، برادرش،همسرش،برادرش ووو کمی منطقی باشی مسائل و مشکلات اقایون و خانمها کاملا به هم وابسته ست.مشکلات اقایون مشکلات خانمهاست مشکلاتن خانمها مشکلات اقایونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
یک جای قرآن و احادیث بیارید که حجاب زوری باشه.
آیه ۳۱ سوره نور که برای حجاب هست رو آقایاون چند بار کلمه اولشو بخونن
(وقل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن ویحفظن فروجهن ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن…)؛

قل ینی بگو نه اینکه امر کن. خود خدا از کلمه امر و اجبار استفاده نکرده اونوقت ما داریم اجبار میکنیم (حتی واسه غیر مسلمونایی که میان توی کشورمون).
همین اجبارهای من دراوردی باعث شده مردم نسبت به دین بدبین بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
آفرین
موافقم
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام
بگو یعنی چی؟ یعنی خدا گفته مردم بدونن! که چی بشه؟ لطفا ی کم فکر کنید.
خدا داره امر میکنه.»»»»»مراجعه به اهل فن شود.
ضمنا مگه شما مفسر قرآن هستین که دارین راجب چیزی که نمیدونین نظر میدید. اول تحقیق و مطالعه بعدا اظهار نظر هموطن عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام
حجاب مانند صدفیست که گوهر وجود زن را پنهان میکند و مانع خدشه دار شدنش میشود حجاب که نباشه شیطان راحت هم بیحجاب را به گناه میکشاند هم جامعه را خراب میکند.
ای زن از فاطمه سلام الله علیها به تو اینگونه خطاب است بهترین زینت زن حفظ حجاب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام
حجاب مانند صدفیست که گوهر وجود زن را پنهان میکند و مانع خدشه دار شدنش میشود حجاب که نباشه شیطان راحت هم بیحجاب را به گناه میکشاند هم جامعه را خراب میکند.
ای زن از فاطمه سلام الله علیها به تو اینگونه خطاب است بهترین زینت زن حفظ حجاب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
پوشش و حجاب هم باید برا مرد باشد و هم زن
حالا زن چون از زیبایی بیشتری برخورداری نسبت به مرد باید پوشیده تر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که مردا برای زن ها تصمیم میگیرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
زن موجود با ارزشی ست. کاش بعضی از خانم ها و آقایون اینو درک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
چادر یادگار خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها ست قدر این امانت رو بدونیم. با حجاب به وصیت شهدای عزیز مون هم احترام می گذاریم وانشاءالله در قیامت رو سفید یم وشفاعت اهل‌بیت وشهدا رو داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب یه چیز کاملا شخصی است و هیچ کس حق نداره برای حد و حدود بزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب جز اصلی دین است در تمام ادیان الهی هم اسلام هم مسیح و یهود همگی در احکام اصلی حجاب دارند ولی در بعضی موارد رعایت نمیشود و ضد ارزش های الهی عمل میشود که عاقبت خوبی در روز قیامت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نه اصلا بدحجابی هم به خود شخص ضرر میزنه هم به افراد جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب درچشم مرد وزن است! حتی اگر حجاب داشته باشی ولی چشمان طرف هیز باشد، هیچ تأثیری نخواهد داشت!!!! فهمیدید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب لازم است و واجب خداست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
در این دیار مردان سلحشور زن بسیار ارزشمند و مورد احترام بوده و هست اما این غربی ها به دلایل سیاسی میخواهند نقش زن را و نقش مادر را در جامعه آنقدر تنزل بدهند واو را به عنوان یک کالای مصرفی معرفی کنند همانطور که رد غرب این کار را کردند پس ای خواهران و ماردان این مرز و بوم مراقب باشید که میخواهند نقش زن و مادر را رد جامعه تا میتوانند کم رنگتر نمایند چون میدانند از کنار یک زن خوب خانواده و نسل عالی عمل می آید میخواهند که نسل ایرانی را خراب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب حکم خداست.
هر کس رعایتش میکنه و این حکم رو زنده نگه میداره ، اجرش با خداست و هر کس تضعیف میکنه و احترام نمیزاه ، باید از عواقبش بترسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۵۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حجاب اگه خوبه پس مردا هم روسری سرکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
احمد جان احتمالا قرص هاتو جابجا خوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
یک نوع حجاب حیاست وحیا حجاب کامله
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۹:۵۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
زن موجودییست بسیار با ارزش فقط حیف خیلی از آقایون قدر خانوم ها رو نمیدونند و اونها رو درک نمبکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
من به شخصه خیلی حجابو دوست دارم
ولی چادر الان خیلی گرونه
چادر ۳۰۰ تومنی با یه روسری ۱۰۰ تومنی و یه مانتوی مناسب زیر چادر ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومنه با یه شلوار ۱۰۰ تومنی خب جمعا میشه حدودا ۱ تومن که این برای بعضی ها خیلی پوله... پس این افراد مجبورن فقط یه مانتوی بخرن و یه شال و یه شلوار بخرن تقریبا نصف این قیمت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
منم هندونه رو خیلی دوست دارم ولی خربزه میخورم .... حجاب قیمت گزافی دارد و به خاطر همین هم عزت زن می باشد ... یه خورده از لوازم آرایش ، مد پوشی ، تجملات زندگی بزنی میتونی چادر هم بخری ، این بهانه های بنی اسرائیلی هم جز گول زدن خودت نیست . نون شب نخور ولی چادر داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حرف شما درسته اما یک چادر که می خریم چندین سال میشه استفاده کرد. اگر بخاطر حفظ حجاب کامل که مورد رضایت خداست هزینه کنید، قطعا خدا از جای دیگه جبران میکنه و برکت میده.
گاها طرح های تخفیف چادر هم برگزار میشه که ان شاء الله به مدد خیرین بیشتر برگزار بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
ایشان مختارند هر چی میخوان بگن. اگر دوست دارن خب ایشان حجابشون را رعایت کنن. قیم دیگران که نیستند
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۵:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
آره دیگه اگه غربی ها بگن چی بخور چی بپوش اشکالی نداره،افسوس به حال شما که هنوز فرق آزادی و اسارت رو متوجه نشدی،
آخرین اخبار