پس از نشست مقامات انگلیس و عمان، دو طرف برای گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری در زمینه انرژی پاک و فناوری به توافق رسیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز گذشته گری گریمستون، وزیر سرمایه گذاری انگلیس و عبدالسلام المرشیدی، رییس اداره سرمایه گذاری عمان توافقنامه اقتصادی مهمی را به امضا رساندند که به موجب آن قرار شد دو کشور در زمینه سرمایه گذاری‌های استراتژیک اقتصادی با یکدیگر همکاری‌های نزدیکی داشته باشند.

  انگلیس سابقه طولانی سرمایه گذاری در عمان دارد و در سال‌های اخیر نزدیک به ۵۰ درصد از سرمایه گذاری‌های خارجی در این کشور را به خود اختصاص داده است.

انگلیس روابط استراتژیک و نظامی نزدیکی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد و پس از برگزیت معاملات تجاری در این منطقه را مورد هدف قرار داده است.

لندن سال گذشته نخستین گام را به سمت مذاکرات تجاری با شورای همکاری خلیج فارس و با کشور‌های عمان، عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین برداشت. این کشور می کوشد پس از خروج از اتحادیه اروپا شرکای اقتصادی دیگری را در مناطق مختلف جهان بیابد. کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از اصلی ترین تامین کنندگان نفت خام انگلیس محسوب می شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار