استاندار فارس گفت: خلاقیت در بهره برداری از موقوفات و ورود به عرصه تولید تجهیزات پزشکی، کشور را از واردات بی نیاز و زمینه صادرات را نیز فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد هادی ایمانیه در مراسم افتتاح کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در شیراز با بیان اینکه این استان دارای بیشترین موقوفات در سطح کشور است، گفت: بسیاری از مجموعه‌های پزشکی و درمانی استان با پشتوانه وقف ایجاد شده‌است و بهترین خدمات پزشکی را به مردم ارائه می‌دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه فقه شیعه پویا است و برون رفت از رکود در بهره برداری از موقوفات با خلاقیت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: کارخانه تولید انواع ایمپلنت‌های مورد نیاز کشور بسیاری از مشکلات کشور در زمین واردات این محصولات را رفع می‌کند و بخشی از درآمد‌های آن نیز صرف درمان اقشار بی بضاعت خواهد شد.

او گفت: احداث کارخانه تولید تجهیزات پزشکی اقدام در مدت زمان بسیار کوتاه اقدام بی نظیری بود که با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صورت گرفت و راه جدیدی را پیش روی اوقاف، پزشکی و سلامت جامعه گشود.

استاندار فارس گفت: برای توسعه این واحد تولیدی و نیز سرمایه‌گذاری‌های جدید اوقاف در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت، همه زیرساخت‌های لازم و حمایت‌های ممکن را در همه نقاط استان فارس فراهم خواهیم کرد.

ایمانیه با بیان اینکه راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در شیراز مسیر جدیدی را برای حوزه‌های پزشکی و مهندسی گشوده است، گفت: مهندسان استان فارس ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و در بازدید اخیر از بیضاء، اقدامات مهمی در حوزه مهندسی مشاهده کردیم که می‌تواند بخشی از مشکلات کشور در زمینه تامین نهاده‌های دامی را مرتفع کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار