جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رزمایش الی بیت المقدس سپاه سلمان همزمان با ایام سالگرد عملیات کربلای پنج با تاسی از شهیدان میرحسینی و سلیمانی با رمز یا رسول الله(ص) در ۱۷شهرستان این استان آغاز شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سردار سرتیپ دوم پاسدار پرویز آبسالان در قرارگاه دفاعی امنیتی امام هادی(ع) سپاه سلمان سیستان و بلوچستان  گفت: برگزاری این رزمایش در سطح شهرستان‌های استان همزمان با رزمایش محمد رسول الله(ص) نیروی زمینی سپاه بوده و بخشی از توان رزم سپاه استان در این رزمایش نمایش داده خواهد شد.

او می گوید: رزمایش الی بیت‌المقدس۱۲ با نام سردار شهید سید محمد حجازی با شعار «بسیج، امنیت و اقتدار» از امروز در سیستان و بلوچستان آغاز و تا ۲۳ دیماه نیز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: شیوه اجرای رزمایش اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن با بکارگیری گردان‌های بیت المقدس و پایگاه‌های مقاومت بسیج بوده که در حال اجراست.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: کنترل معابر وصولی و ایجاد تورهای ایست و بازرسی در ورودی شهرها و نقاط مصور، برگزاری گشت‌های محله محور رضویون، برگزاری گشت‌های خودرویی حوزه‌ای، برقراری گشت‌های پشتیبانی ناحیه‌ای و برقراری گشت‌های اطلاعات از جمله برنامه‌های اجرایی در این رزمایش است.

او همچنین عملیات پدافند دورادور توسط گردان‌های بیت المقدس محلات، اجرای عملیات طرح خود حفاظتی ادارات و کارگری با بکارگیری پایگاه‌های مربوطه و کارگران و کارمندان، اجرای عملیات دفاع از مراکز حساس مهم و قابل حفاظت با بکارگیری گردان‌های بیت المقدس اقشار، اجرای عملیات امداد و نجات و مردمیاری با بکارگیری گردان‌های کوثر را از دیگر عملیات‌های قابل اجرا در این رزمایش برشمرد که مبنای این برنامه‌ها خود اتکایی و خودکفایی بودن تمام گردان‌ها است.

سردار آبسالان گفت: در این رزمایش ۴۳ گردان بیت‌المقدس و ۲۱ گردان کوثر حضور دارند که ۷۵۰ دسته رزمی پایگاه‌های مقاومت محلات شهری و روستایی، ۱۲۵ نقطه ایستگاه ایست و بازرسی در سطح استان، یک‌هزارو ۴۵۰ تیم محلی گشت محله محور ، ۸۳ گشت خودرویی حوزه محور و ۱۷ گشت پشتیبانه ناحیه‌ای نیز فعال است.

به گفته او  اماکنی که در آن‌ها رزمایش خود حفاظتی انجام می‌شود شامل اماکن اداری ۳۶۰ مکان، اماکن کارگری ۱۰ مکان و اصناف ۳۸ مکان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار