علی فخرانی گفت:اگر نرخ ازدواج و تخریب واحد‌های مسکونی را به ۱۸ هزار واحد اضافه کنیم، حجم نیاز و تقاضا، شدت بالایی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی طرح ملی مسکن تقویت کننده مسکن مهر است و بخش زیادی از نقص‌ها و معایب آن برطرف شده است.

 تسهیلات طرح‌های مسکن، تخفیفات اعمال شده در پروانه ساختمانی و بانکی، ارائه‌ی زمین اجاره‌ای یا رایگان به متقاضیان از مزایای این طرح است.


بیشتر بخوانید


در افق چهار ساله ۴۶ هزار تولید واحد مسکونی در استان برنامه ریزی شده است و با توجه به شرایط موجود کشور این طرح مناسب‌ترین طرح است و بعد از تنفس دو ساله‌ی دوره‌ی ساخت، بازپرداخت بیست ساله برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

حدودا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از عملیات اجرایی این طرح شروع شده است و در آینده‌ای نزدیک، قرارداد‌ها انجام خواهد شد و در همه شهر‌های استان از جمله بجنورد، اسفراین، شیروان، گرمه و جاجرم پروژه‌ها شروع شده است.

 برای کیفیت هر چه بیشتر این واحد‌های مسکونی از ناظران نظام مهندسی استفاده خواهیم کرد و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت بتن و میل گرد نیز پیش بینی شده است، همچنین متقاضیانی که هماهنگی بیشتری دارند و آورده هایشان را بموقع پرداخت می‌کنند واحد‌هایی را که سرعت اجرایی آن‌ها بیشتر است، تحویل خواهند گرفت.

 تعدادی از طرح‌های مسکن مهر که فاقد متقاضی هستند و امکان ورود به طرح را ندارند تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

 در قانون جهش تولید مسکن از همه ظرفیت‌های مسکن در بخش خصوصی و دولتی استفاده می‌شود و تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در بجنورد و ۳۰۰ میلیون تومانی در شهرستان‌ها مشمول متقاضیان خواهد شد و این فرصت خوبی است تا بافت‌های فرسوده استان احیا شود.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.