برخی از اعتراضات به حق هستند و ما آن‌ها را قبول داریم، اما برخی از آن‌ها واقعا به ناحق بوده و فشار‌های جانبی از طرف تیم‌ها بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - رضا سخندان، رئیس دپارتمان داوری در خصوص جلسه کمیته داوران اظهار کرد: از زمانی که دپارتمان داوری تشکیل شد و اعضای کمیته داوران توسط ریاست فدراسیون و رئیس کمیته داوران مشخص شدند برنامه‌هایی را ما به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای آن‌ها در نظر گرفته ایم. هدف دپارتمان و اعضای کمیته داوران بهبود عملکرد قضاوت داوران است و همیشه چند فکر بهتر از یک فکر است.

برخی از اعتراضات به حق هستند

برخی از اعتراضات به حق هستند و ما آن‌ها را قبول داریم، اما برخی از آن‌ها واقعا به ناحق بوده و فشار‌های جانبی از طرف تیم‌ها بوده است. اوایل فصل شروع خوبی داشته ایم، اما در ۳ و ۴ هفته میان فصل مشکلاتی داشتیم، اما در ۵ و ۶ هفته گذشته تقریبا شرایط داوری خوب بوده است. تا زمانی که انسان هست، اشتباهاتی هم وجود دارد، اما هدف ما و کمیته داوران این است که اشتباهات داوری به حداقل برسد.

داورانی که نمره خوبی داشته باشند، تشویق می‌شوند

او در خصوص تشویق و جریمه داوران گفت: یکی از مواردی که در جلسات مطرح شد این بود که بر اساس نمره و شرایطی که داوران ما در مسابقات از طرف ناظر داوری دریافت می‌کنند و داورانی که نمره خوبی داشته باشند، تشویق می‌شوند و قضاوت‌های بیشتری به آن‌ها سپرده می‌شود و داورانی که مشکلاتی در کار آن‌ها هست، به آن‌ها استراحت می‌دهیم که به لحاظ روحی و روانی و جسمی برای بازی‌های بعدی آماده شوند و ما آن‌ها را در اختیار داشته باشیم.

ناظمی در فوتسال افتخارات زیادی را کسب کرده است

رضایی در مورد مشکلات داوری داوران و راه حلی برای رفع آن گفت: با توجه به مشکلاتی که از فدراسیون‌های قبلی به جا مانده و روی هم انبار شده فدراسیون فوتبال از این بابت زیر فشار است. از زمانی که عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدند هدفی و اقدامات خوبی برای تمام تیم‌های ملی و داوران در نظر گرفت. یکی از کار‌هایی که انجام شد، افزایش ۴ برابری حقوق‌ها بود البته هنوز پرداخت نشده است، اما پیگیر آن هستیم. با صحبتی که افشاریان انجام داده قرار است سازمان لیگ حقوق داوران را تا هفته دهم لیگ برتر را پرداخت کنند. همه ما باید کمک کنیم که اتفاقات خوبی برای جامعه داوری رخ دهد. در قسمت بانوان هم کسانی هستند که در مقاطع بین المللی به کار قضاوت مشغول هستند. ناظمی جزو کسانی است که در فوتسال افتخارات زیادی را کسب کرده است و حق دارد که جزو برترین‌های دنیا باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار