فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: پدر و مادر به تدریج می‌توانند سلول‌های بنیادی مغز استخوان به کودک خود اهدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - اعظم السادات هاشمی فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: نوع all سرطان خون در کودکان بسیار رایج است و خط درمانی اول شیمی درمانی است.

او گفت: اگر شیمی درمانی موثر نبود، پیوند مغز استخوان توصیه می‌شود و بیشتر اهدا کنندگان خواهر و برادر هستند، اما گاهی پدر و مادر نیز می‌توانند اهدا کننده باشند.

هاشمی گفت: برای پیشگیری از سرطان خون در کودکان پدر و مادر باید از دوران جنینی مراقبت کنند و تغذیه مادر نیز سالم باشد. همچنین مادر از غذا‌های فست فودی و اشعه‌های آسیب زا دوری کند.

خانم حاجی صادقی مادر رضا کودک مبتلا به سرطان نیز گفت: محمدرضا ابتدا مشکلی نداشت، اما ناگهان یک روز بینی کودک دچار خونریزی شدید شد.

او گفت: بعد لکه‌های خونی و تیره روی پوست محمد رضا ظاهر شد و در آزمایش مشخص شد که کودک به سرطان خون از نوع All مبتلا شده است.

مادر محمدرضا گفت: ابتدا ۶ ماه شیمی درمانی کودک طی شد، اما سرطان در حال متاستازی در بدن بود و تنها راه درمان پیوند سلول‌های مغز استخوان بود.

او گفت: پس از آزمایشات مشخص شد مادر می‌تواند به محمدرضا مغز استخوان اهدا کند.

خانم حاجی صادقی گفت: قبل از اهدای مغز استخوان دچار کمر درد بودم و پزشک گفت در صورت اهدای مغز استخوان ممکن است مادر فلج شود.

او گفت: با این وجود لحظه‌ای درنگ نکردم و بعد از اهدای مغز استخوان محمدرضا بهبود یافته و در سلامتی کامل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار