مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به بیش از ۷۵۰ پرونده احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه در شعب تعزیرات حکومتی استان ار ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - غلامرضا سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: مالکان انبار‌ها باید بر اساس قانون نسبت به ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند و در غیر اینصورت متخلفان تحت عنوان احتکار و امتناع از عرضه کالا مجازات قانونی خواهند شد.

او با اشاره به برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با احتکار کالا و خصوصا احتکار کالا‌های اساسی، گفت: الزام به عرضه کالا به نرخ رسمی و جریمه نقدی تا ۷۰ درصد ارزش کالا، مجازاتی است که قانونگذار برای احتکار کالا و امتناع از عرضه در نظر گرفته و در صورت تشکیل پرونده تعزیراتی، با متخلفین بطور قاطع برخورد و مجازات اشد برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به بیش از ۷۵۰ پرونده احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه در شعب تعزیرات حکومتی استان خبر داد و افزود: متهمان این پرونده‌های علاوه بر الزام به عرضه کالا و درج در پرونده، به پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

او با بیان اینکه در گشت‌های مشترک نظارتی که با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صمت و اتاق اصناف مرکز استان، سازمان جهاد کشاوزی و ... انجام می‌شود انبار‌های سطح استان بصورت مستمر رصد و پایش می‌شود، گفت: نظارت مردمی تاثیر بسزایی در کشف و کاهش میزان تخلفاتی از این قبیل دارد که در این راستا از شهروندان تقاضا داریم گزارشات و شکایات خود را به شماره ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع دهند تا موارد، توسط گشت‌های نظارتی بررسی و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفین اعمال قانون شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.