مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه دو میلییارد و ۸۰۰ میلیون ریالی متهم پرونده احتکار کود شیمیایی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - غلامرضا سالاری گفت: در پی گزارش بازرسان سازمان صمت استان مبنی بر احتکار مقادیر زیادی کود شیمیایی در یک واحد صنفی واقع در شهر شیراز، پرونده‌ای برای بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

او گفت: بر اساس گزارش واصله، متصدی این واحد صنفی بیش از ۸۰۰ کیسه کود از نوع اوره و دی آمونیوم را در واحد صنفی خود احتکار کرده بود که با احضار فرد خاطی به تعزیرات حکومتی، تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام شد.

سالاری گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که این فرد به قصد سوء استفاده از وضعیت بازار اقدام به احتکار کود شیمیایی کرده تا کالای خود را گرانتر بفروشد، با محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه کود‌های مکشوفه در شبکه رسمی و پرداخت جریمه دو میلییارد و ۸۰۰ میلیون ریالی توسط متهم صادر کرد.

تقویت گشت‌های بازرسی در فارس

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشدید اقدامات نظارتی گشت‌های مشترک با هدف ساماندهی هرچه مطلوبتر بازار و با تمرکز بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است، خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: بنا به دستور موکد ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی، تقویت گشت‌های مشترک و سیار در دستور کار قرار گرفته و در همین ارتباط ساماندهی و تقویت هرچه بیشتر گشت‌ها با همکاری بسیج و تشکل‌های مردمی اجرایی شده است.

او با اشاره به لزوم تقویت و بازمهندسی فرآیند‌های نظارتی،  گفت: مقرر شده با هدف پیشگیری از وقوع تخلفات، نظام تولید و عرضه به طور جدی و فعال پایش شود و در این راستا گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان با تمرکز بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی فعال شده است.

سالاری با اشاره به انجام بیش از ۱۵ هزار مورد بازرسی توسط اکیپ‌های مشترک از ابتدای مهر امسال تاکنون، گفت: قریب به ۱۵۰۰ فقره پرونده تخلفات در این بازرسی‌ها تشکیل شده است.

سالاری گفت: در این پرونده‌ها بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان صادر شده و علاوه بر آن ۷۴۹۲ واحد صنفی نیز مشمول تذکر شده‌اند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.