رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: عاملان اصلی قطع گسترده درختان جنگلی با ارزش این شهرستان شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: در ادامه گشت زنی ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان در سطح روستا‌های جنگلی، قطع گسترده درختان جنگلی مشاهده شد.

نامداری گفت: متاسفانه در روستای ینگیجه از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان درختان جنگلی باارزش زیادی توسط افراد سودجو قطع شده بود که ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی اقدام به مستندسازی و مختصات برداری از محل کردند.

به گفته او: با تحقیقات محلی انجام شده و پیگیری ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی، عاملان قطع این درختان جنگلی باارزش شناسایی شده و به اداره منابع طبیعی احضار شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: بعد از بازجویی دقیق از این افراد سودجو، پرونده تخلف آن‌ها تکمیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد ضمن اینکه محموله درختان قطع شده از محل به حیاط اداره منابع طبیعی منتقل شد.

نامداری از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت تقاضا کرد ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های تخریب و تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قطع درختان ، مریوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار