فردا فعالیت آموزشی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی ۱۰ شهرستان استان اصفهان به صورت غیرحضوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- براساس سیزدهمین اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، با توجه به تداوم شرایط پایداری هوا در کلانشهراصفهان، فعالیت آموزشی در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهد‌های کودک در همه واحد‌های آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ در شهر‌های اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان و نجف‌آباد غیرحضوری است.

در این مصوبه آمده است: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضائی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحد‌های صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند.

همچنین پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان و اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها از درب منزل از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ موظف شد.

در ادامه اداره کل صمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مکلف شد در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحد‌های سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان اطلاع رسانی کرده و تا حصول نتیجه پیگیری لازم را انجام دهد.

همچنین مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان انواع فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه‌های ورزشی را ممنوع کند.

شهرداری اصفهان نیز موظف شد نسبت به توقف فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام کرده و شهرداری‌های شهر‌های اقماری اصفهان نیز از فعالیت‌های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

این مصوبه تاکید می‌کند: به شهروندان اصفهان و سایر شهر‌ها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان نیز توصیه می‌شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنند و گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان باردار نیز از تردد‌های غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ خودداری کنند.

آلودگی هوا در روز‌های ۲۴ و ۲۵ آذر و هفتم، هشتم، ۱۹ و ۲۰ دی امسال  نیز مدارس ۱۲ شهر استان اصفهان را به تعطیلی کشاند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار