عبدالملکی:

سازمان برنامه و بودجه از اختصاص سهمیه جدید بیمه قالیبافان حمایت می‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص سهمیه‌های جدید برای بیمه قالیبافان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- حجت الله عبدالملکی پس از حضور در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این خبر گفت که «رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده از محل افزایش بدهی‌های دولتی بیمه گروه‌های خاص توسعه داده و به زودی عملیاتی شود.»

گزارش‌ها نشان می‌دهد بیمه قالیبافان از ابتدای امسال اجرایی نمی‌شود. تابستان امسال وزیر کار دولت دوازدهم در مجلس برای سؤال یکی از نمایندگان درباره قطع بیمه این گروه در صحن مجلس حاضر شده بود.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در جریان سؤال از محمد شریعتمداری وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قطع بیمه قالیبافان کشور انتقاد کرده بود و گفته بود که مسئولان دولتی با ادعای نادرست بودن بیمه‌پردازی قالیبافان، بیمه این قشر را قطع کرده‌اند.

قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مصوب سال ۱۳۸۸ چند گروه مرتبط با قالیبافان و کارگران قالی و فرش دستباف را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده است. در این پوشش بیمه‌ای، ۲۰ درصد سهم دولت و ۷ درصد سهم بیمه‌شدگان تعیین شده است.

شریعتمداری در پاسخ به سؤال نماینده تبریز گفته بود قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان تصریح کرده هزینه اجرای آن از سوی دولت در سال ۸۸ از ردیف بودجه تأمین می‌شود و در سال‌های بعد در صورت «تأمین اعتبار» قابل اجرا خواهد بود.

وزیر وقت کار توضیح داده بود که «از ابتدای اجرای این قانون تا سال ۹۹، سازمان تأمین اجتماعی ۴ هزار ۳۷۴ میلیارد تومان از محل ذخایر خود هزینه کرده است و علاوه بر اجرای قانون قالیبافان، تأمین اجتماعی در قوانین متعدد دیگری از هرگونه پرداختی بدون پیش بینی در بودجه عمومی منع شده است.»

عبدالملکی امروز همچنین درباره ایجاد اشتغال به نمایندگان مجلس پاسخ داده است. او پیشتر از اجرای برنامه ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در ۱۸ ماه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ خبر داده بود که با همکاری ۷۱ دستگاه، ۱۷۵ برنامه اشتغالزا تنظیم شده است.

وزیر کار دولت سیزدهم خبر داده دو مصوبه بسیار مهم در شورای عالی اشتغال، برای اشتغال در استان‌های مرزی در حال اجراست و کمیته‌ای از مجلس و تأمین اجتماعی برای بازنگری و تسهیل در بیمه گروه‌های خاص تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
لطفا" به مواد مصرفی هم توجه کنید که از اصالت و مرغوبیت همیشگی و تاریخی مان برخوردار باشد.
( صادرات دام اصیل با پشم مرغوب ایرانی ، رنگهای مرغوب و طبیعی ایرانی و... و... )

مراقب باشیم
فرش اصیل ایران رو به تاراج رقبا...
آخرین اخبار