نماینده مردم ارومیه در مجلس می‌گوید در کشور ۱۷ نوع وضعیت استخدامی داریم، ولی امنیت شغلی لازم را نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تشریح سوال خود از وزیر کار  گفت: براساس قانون؛ برنامه ریزی، سیاست گذاری و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها در زمینه حمایت از بیکاران جویای کار، ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار از وظایف  وزارت کار است. این وظیفه یعنی ساماندهی حوزه اشتغال متوجه شما است. نمی‌توانید با اظهارات خود از این مسئولیت شانه خالی کنید و این موضوع را متوجه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر بدانید.

این نماینده مجلس معتقد است که آمار بیکاران چالش‌برانگیز و نگران‌کننده است، از ۲۶ میلیون نفر از مردم که توان انجام کار مداوم را دارند از جمله جوانان تحصیلکرده و جویای کار، آبرومند و پایدار متاسفانه، حدود ۲.۵ میلیون نفر آن‌ها بیکار مطلق هستند و ۲.۵ میلیون نفر آن‌ها ناامید از کار و چند میلیون نفر دیگر به اشتغال ناقص، ساعتی، فصلی و بدون بیمه و بازنشستگی و از کارافتادگی مشغول هستند. چند میلیون نفر دیگر در ۱۷ نوع وضعیت استخدامی بدون امنیت شغلی فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: چرا پس از گذشت چهارماه و چند روز از مسئولیت‌تان در وزارتخانه سند جامع اشتغال را تهیه نکردید؟ پرداختن به مباحثی همچون برنامه زیست بوم اشتغال، ۱۷۱ برنامه اشتغال، اولویت دادن به واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل آن هم صرفا روی کاغذ در جلسات و در مقابل رسانه‌ها شاهد بودیم یعنی فعلا همین مباحث را دیده‌ایم و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نخواهد شد. توجه کنید که مشکل بیکاری جوانان با تحکم، توصیه، گفتار درمانی و ارائه آمار رفع نمی‌شود.

ذاکر گفت: شما می‌گویید در سه ماه ۲۱۷ هزار شغل ایجاد شده، اما از آمار ۱۳۰ هزار بیمه تامین اجتماعی می‌گویید این‌ها با هم سازگار نیست. در حوزه بودجه آیا یک وام ۵۰ میلیون تومانی می‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند؟ آقای وزیر انتظار ما از شما بیش از این است. اگر ابهامی وجود دارد به مجلس شورای اسلامی بگویید تا نمایندگان به شما کمک کنند. در کشور خانواده‌هایی هستند که سه یا چهار فرزند بدون شغل دارند، از سوی دیگر خانواده‌هایی هم داریم که تمام اعضای خانواده شاغل می‌باشند. تبعیض‌ها و پارتی‌بازی‌ها را باید به چه کسی بگوییم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر افزایش سن بازنشستگی به ۳۲ سال به جای تغییر آن به ۲۵ سال ذبح اشتغال جوانان بود این موضوع موجب ناامیدی، طلاق، افسردگی، ترک تحصیل و خالی ماندن جیب جوانان می‌شود. رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند که دولت آقای رئیسی دولت عمل و اجرا است نه وعده و وعید. آقای عبدالملکی زمان وعده و وعید در مقابل اشتغال جوانان گذشته است، کم وعده بدهید.

در نهایت پس از ارائه پاسخ‌های حجت الله عبدالملکی درباره دلیل عدم حل مشکل اشتغال جوانان، رئیس مجلس از نماینده ارومیه خواست که با توجه به شروع تازه کار دولت سیزدهم مجلس به وزیر کار و دولت ۵ الی ۶ ماه فرصت دهد تا دولت فرصتی برای حل مشکل بیکاری داشته باشد. در ادامه "سیدسلمان ذاکر" با پیشنهاد قالیباف موافقت کرد؛ این به معنای قانع شدن نماینده ارومیه و عدم رای گیری مجلس در خصوص پاسخ‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
احسنت به آقای نماینده که حرف دل مردم را زدند.
آخرین اخبار