شهردار قم با اشاره به وجود ۱۱ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: بوروکراسی‌های صدور پروانه به اندازه‌ای قوی و زیاد است که عملا شهروندان را وادار به تخلف می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم امروز در بیست‌وسومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، گفت: اگر از مردم سوالی درخصوص ساخت و ساز شود آن‌ها دو دستگاه شهرداری و سازمان نظام مهندسی را مطرح می‌کنند و هم اکنون نظر مردم از این دو نهاد در مسئله ساختمان سای مثبت نیست.

او گفت: صدور پروانه ساختمانی از مباحث و مسائل مهمی است که سبب نارضایتی شهروندان می‌شود در این زمینه نمی‌توان از عملکرد شهرداری و نظام مهندسی دفاع کرد.

شهردار قم گفت: شهرداری قم به دنبال صدور پروانه در اسرع وقت است، اما بدلیل بروکراسی‌های زیاد در این زمینه صدور پروانه مدت‌ها به طول می‌کشد و سرمایه‌های مردم دچار خسارت شود.

سقائیان نژاد گفت: علت مخالفت شهرداری با مجریان ذی طلاح جلوگیری از ادامه بروکراسی‌های آزار دهنده است، در مساله مجریان ذی صلاح متاسفانه این افراد در میدان حضور ندارند و صرفا نامی از آن‌ها مطرح می‌شود و اگر این افراد واقعا در کف میدان باشند شهرداری از این مساله حمایت می‌کند.

شهردار قم گفت: یکی از واقعیت‌های تلخ این است که برخی از مهندسان یک کیسه از مهر سایر مهندسان را نزد خود دارند و بدون اینکه مهندس ذی‌صلاح در یک پروژه عمرانی حضور داشته باشد، مهر آن در زیر کاغذ نظارت ثبت می‌شود.

سقائیان نژاد گفت: در خصوص تعرفه‌های ساختمانی باید رویکردی در نظام مهندسی و شهرداری در پیش گرفته شود تا هزینه‌های بیشتری به شهروندان تحمیل نشود. سالانه افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در بحث نظارت و کنترل ساختمان هزینه می‌شود، اما به دلیل مشکلات ساختاری در این زمینه هنوز کنترل درست و قابل قبولی وجود ندارد.

او با اشاره به وجود ۱۱ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: بروکراسی‌های صدور پروانه به اندازه‌ای قوی و زیاد است که عملا شهروندان را وادار به تخلف می‌کند.

شهردار قم با اشاره به طرح نهضت تولید مسکن،گفت: اگر در الحاق اراضی و احداث مسکن در طرح جدید ملاحظات کنونی شهرداری رعایت نشود، مشکلات کنونی شهرک پردیسان تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.