مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: در حال احصا خسارت‌های ناشی از انفجار تانکر سوخت به آسیب‌دیدگان شهر حسین آباد هستیم و بزودی این خسارت‌ها در قالب کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات کم بهره جبران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد فلاحی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: در حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت شامگاه شنبه در حسین آباد سنندج، ۲۳ واحد مسکونی دچار خسارت شدند.

او با بیان اینکه آب، برق و گاز واحد‌های خسارت دیده متصل شده است، گفت: روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان، مقرر شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده مبالغی کمک بلاعوض و تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت کند؛ البته هنوز میزان خسارت‌ها نهایی نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بیشترین خسارت وارد شده را به لوازم خانگی اعلام کرد و می گوید: قرار شده کمیته امداد امام (ره) نیز به خانوار‌های تحت پوشش خسارت دیده، ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض کند و بسته معیشتی هم بین تمام خانواده‌های آسیب دیده توزیع شود.

فلاحی با اشاره به اینکه خانوار‌های آسیب دیده در حال ثبت نام در بخشداری برای دریافت جبران خسارت‌ها هستند، گفت: مقرر شده افراد و خانوار‌های آسیب دیده‌ای که تحت پوشش کمیته‌امداد امام (ره) نیستند، از این پس مورد حمایت باشند و از مزایای آن برخوردار شوند.

او با بیان اینکه خسارت به خودرو‌های آسیب دیده نیز در صورت بیمه بودن جبران خواهد شد، می گوید: طبق دستور استاندار، تمام خسارت‌ها به آسیب دیدگان در حسین آباد جبران خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای ممانعت از تردد تانکر‌های حمل سوخت در مسیر دهگلان - حسین آباد گرفته نشده است، گفت: با توجه به واژگونی تانکر حمل سوخت در سال ۱۳۸۳ در نزدیکی سد قشلاق سنندج، تردد تانکر‌ها از این مسیر ممنوع و به جاده دهگلان - حسین آباد انتقال یافت.

به گفته فلاحی: گرچه مسیر دهگلان - حسین آباد برای تردد تانکر حامل سوخت نامناسب است، اما در حال حاضر مسیر دیگری وجود ندارد و امیدواریم با بهسازی این مسیر و اتمام کریدور شمال - جنوب، این مشکل برای همیشه رفع شود و تردد تانکر به مسیر اصلی برگردد، ضمن اینکه اکنون راهداری در حال اصلاح و بهسازی جاده مسیر حسین آباد به سمت دهگلان است.

ساعت ۲۰ شامگاه شنبه ۱۸ دی ماه، واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت مازوت و انفجار آن در حسین آباد سنندج، علاوه بر مرگ راننده، موجب فوت ۲ تن و مصدومیت ۱۵ تن دیگر شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.