مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای سال جاری در جایگاه‌های CNG استان ۱۴۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۲۳۳ مترمکعب گازمصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   _  احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: یارانه‌های عظیم انرژی در بخش حمل ونقل چالش جدی اقتصاد ایران در دهه‌های اخیـر بـوده اسـت ووابستگی چرخه تحرک کشور به فرآورده‌های نفتی در قسمت بنزین و گازوئیل از دو منظـر سیاسـی و اقتـصادی نقطـه بسیار آسیب پذیر محسوب میشود.

فعله گری گفت: آزادسازی قیمت بنزین، سهمیه بندی بنزین و گازوئیل، گازسوز کردن خودرو‌ها وتوسعه همه جانبه حمل ونقل عمومی به عنوان راهکار‌های مورد نظر برای خروج از این بحران توصـیه شده است.

به گفته او:از ابتدای سال جاری در جایگاه‌های سی ان جی ۱۴۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۲۳۳ مترمکعب گاز در استان مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:سال گذشته میزان مصرف گاز در سی ان جی ۱۳۶ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۵۶۵ مترمکعب بوده است.

فعله گری گفت: مشترکان کردستانی در بخش سوخت خودرو (CNG) در آذر ماه امسال ۱۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۷۷۲ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این رقم در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۴۹ مترمکعب بود و نشان از افزایش ۱۷ درصدی دارد.

در استان کردستان ۵۲ جایگاه سی ان جی در حوزه تامین سوخت خودروفعالیت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.