مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای با رویکرد گسترش بخش خصوصی بدنبال توسعه آموزش مهارتی و رونق اشتغال است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عبدالنبی سواعدی گفت: برای توسعه مهارت آموزی و تسهیل در صدور مجوزها، ظرف مدت کوتاهی از ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در ۳روز، خوزستان پیشرو بوده و تا کنون بیش از ۲۰۰ مجوز در استان صادر شده است.

او گفت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸، برای گسترش چتر مهارتی و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در مناطق محروم، حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته با اولویت رشته‌های جدید تمام آموزشگاه‌های آزاد فعال استان معرفی شده اند.

به گفته سواعدی  فرصت َشغلی مهارت محور کم سرمایه بر که حدود۴۵۰ فرصت باهدف توسعه کارآفرینی ورونق اشتغال احصاء شده که می‌تواندبرای توسعه اشتغال خط مشی مناسبی باشد و این مشاغل کم سرمایه بر شناسایی شده بین ۱ تا ۱۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد تا فرد آموزش دیده ماهر بتواند شغل خودش را آغاز کند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان می گوید: این مشاغل در زمینه مشاغل خانگی، صنایع دستی و تعمیرات لوازم خانگی و به ویژه در زمینه IT است و سفارش محور آموزش مهارتی و تعامل با شرکای مهارتی و هم افزایی ذینعفان آموزش‌ها را متناسب با نیازار بازار کار توسعه داد.

این مقام مسئول گفت: اعتبارات استانی وملی برای توسعه وتجهیز کارگاه‌های آموزشی بزودی به مراکز ایذه وباغملک تخصیص خواهدشد و ازمحل اعتبارات اداره کل به شهرستان تازه تاسیس دزپارت نیز اعتبارتامین خواهدشد.

واحد سیارفنی وحرفه‌ای دزپارت با هم افزایی بین بخشی در آینده نزدیگ راه اندازی خواهد شد و برای تکمیل پروژه مرکز خواهران ایذه اعتباری ازسوی شورای برنامه ریزی شهرستان در نظر گرفته است که بزودی آغاز خواهد شد.

 باغملک میزبان مسابقات آزادملی مهارت در رشته فناوری خودرو در ایام الله دهه فجر خواهدبود که می‌تواند منشاء تحول در حوزه مهارت آموزی و اشتغال در شهرستان باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.