رئیس اتحادیه نانوایان استان همدان از رتبه پنجم این استان در کیفیت پخت نان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-ابوذر گل‌محمدی گفت: در حال حاضر شهرستان همدان دارای ۵۸۵ واحد نانوایی است که از این تعداد، ۳۱۲ واحد نان لواش، ۱۸۶ واحد سنگکی،۴۴واحد بربری و ۴۳واحد به واحد‌های نانوایی گرده، تافتون و فانتزی اختصاص دارد.

او گفت: اصلاح قیمت نان از نقش موثری در ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت نان این شهرستان توسط واحد‌های نانوایی برخوردار بوده است.

از روز شنبه ششم آذر ماه امسال قیمت نان در استان همدان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

مدت ها بود نانوایی ها نسبت به پایین بودن دستمزد کارگران نانوایی اعتراض داشتند که با این تعدیل قیمت ها، بخشی از مشکلات دستمزد این قشر برطرف شد. 

از سوی دیگر مسئولان و اتحادیه نانوایان استان وعده داده بودند با تعدیل قیمت نان کیفیت نان هم در استان افزایش خواهد یافت.

به گفته گل محمدی تعداد ۱۰ اکیپ بازرسی و گشت مشترک از نانوایی‌های سطح شهرستان همدان شامل سازمان صنعت معدن و تجارت، فرمانداری، اتاق اصناف، شرکت غله مستمر بر فعالیت نانوایی ها نظارت دارند و  از ابتدای اصلاح نرخ نان تاکنون ۳۵۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی این شهرستان توسط این اکیپ‌ها انجام گرفته شده است.

او می گوید: کم فروشی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کیفیت نان و ساعت کاری از جمله مواردی است که در گشت‌های مشترک و نظارت و بازرسی از  نانوایی‌ها مورد توجه بوده و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

این مسئول همچنین رعایت نکردن ساعت کاری را از بیشترین موارد تخلف شناسایی شده در نظارت و بازرسی و گشت‌های مشترک از  نانوایی‌های متخلف شهرستان همدان می‌توان برشمرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.