رفع بیش از ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در سال‌های گذشته نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی شده و در دو سال گذشته بیش از ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در استان رفع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ۱۰۲ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که ۶۶ مورد بسیار خطرناک هستند و مابقی دارای تصادف هستند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

در بسیاری از موارد ساخت و ساز‌های غیرمجاز سبب حادثه‌خیز شدن محور‌ها می‌شود علاوه بر نگهداری وضع موجود تلاش می‌شود با گشت‌های راهداری و برخورد با متخلفان از افزایش نقاط حادثه‌خیز جلوگیری شود.

راه‌های شریانی و اصلی استان وضعیت مطلوبی دارند کمربندی کنگاور، کمربندی صحنه و کمربندی کرمانشاه نزدیک سراب قنبر دارای مشکل هستند و برای روکش به پیمانکار ابلاغ شده و به محض مساعد شدن هوا کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

براساس اعتبارات و اولویت‌بندی باید ۸۰۰۰ کیلومتر راه استان نگهداری شود وضعیت رویه آسفالت نسبت به منابع موجود مناسب است و پر کردن چاله‌ها به صورت امانی در حال انجام است.

چنانچه تمام اعتبارات عمرانی استان به راهداری تخصیص یابد نمی‌توان تمام راه‌های استان را روکش کرد.

از ۸۰۰۰ کیلومتر راه استان ۲۷۰۰ کیلومتر آن خاکی است هر کیلومتر راه ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه ساخت دارد و روکش هر کیلومتر حداقل یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با این وضعیت چنانچه کل اعتبارات استان به راه‌ها تخصیص یابد باز هم پاسخگو نیست.

راه‌ها براساس میزان تردد و خرابی اولویت‌بندی می‌شوند آسفالت سرد موقتی و تنها برای فصل سرد است، اما به صورت دو هفته یکبار انجام می‌شود و در فصل گرم آسفالت گرم و اصلی انجام می‌شود.

عملیات چهار خطه شدن جاده کامیاران از ۱۲ سال پیش شروع شده است معضلات ساخت و ساز غیرمجاز در دو طرف جاده توان را از پیمانکار گرفته و از طرف دیگر وجود نداشتن اعتبارات و قیر سبب تأخیر ۱۲ ساله برای ساخت این ۴۰ کیلومتر راه شده است، اما مقرر شده این پروژه تا اردیبهشت ماه نهایی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.