جلیقه زرد‌ها در پاریس، پایتخت فرانسه در اعتراض به قوانین جدید و واکسیناسیون اجباری در این کشور به خیابان آمدند.

 باشگاه خبرنگاران جوان- این معترضان برای ابراز ناخشنودی از واکسیناسیون اجباری و الزام به داشتن کارت و گذرنامه واکسن و برخی مسائل اجتماعی دیگر در تظاهرات شرکت کردند.

اسپوتنیک با انتشار فیلم‌هایی از این اعتراض، اعلام کرد که انتظار می‌رود تعداد معترضان به هزاران نفر برسد. این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قبلا اعلام کرده بود که می‌خواهد افرادی که از تزریق واکسن خودداری میکنند، عصبانی می‌کنند.

مکرون تأکید کرد که فرانسه افراد واکسینه نشده را نه به زندان می‌فرستد و نه به زور به آن‌ها واکسن تزریق خواهد کرد، اما این افراد از پانزدهم ژانویه دیگر نمی‌توانند به رستوران، کافه، تئاتر یا سینما بروند.

بر اساس لایحه‌ای که روز پنجشنبه توسط مجلس ملی فرانسه تصویب شد که مجوز بهداشت  به این معناست که آزمایش PCR منفی دیگر کافی نخواهد بود و فقط در صورت واکسیناسیون این گذرنامه صادر خواهد شد.

گذرنامه بهداشت، مجوزی است که برای حضور در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، موزه‌ها، تئاتر‌ها و سالن‌های ورزشی یا سفر با وسایل نقلیه عمومی مورد نیاز است.

ماه‌هاست که جلیقه‌زرد‌ها در خیابان‌های فرانسه در اعتراض به واکسیناسیون اجباری و بی‌عدالتی اجتماعی به خیابان می‌آیند و مجوز سلامت را اقدامی مخالف آزادی اجتماعی می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار