مدیرکل حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماهه گذشته امسال بالغ بر ۵۲۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - ارسلان شکری مدیرکل حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با بازگشایی پایانه‌های مرزی پس از کرونا، تاکنون ۵۲۲ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۹۴ درصد رشد دارد.

وی می گوید: در ابتدای امسال  نیز همانند سال قبل با توجه به محدودیت‌های کرونایی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان به صورت محدود و با شرایط خاص از جمله لزوم داشتن حق اقامت در کشور مقابل انجام می‌گرفت که هم اکنون با رفع این محدودیت‌ها با توجه واکسیناسیون گسترده در طی ۹ ماه گذشته میزان تردد‌ها روند صعودی دارد.

به گفته شکری در طول ۹ ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بیشترین تردد مسافرین از پایانه‌های مرزی استان متعلق به پایانه مرزی بازرگان بوده است، و پایانه‌های مرزی تمرچین و رازی نیز در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تردد مسافر از مرز‌های زمینی استان قرار دارند.

آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ۹۶۷ کیلومتر مرز دارد که دارای پنج پایانه مرزی در نقطه ورودی از کشور‌های عراق، ترکیه و نخجوان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.