۵۹۵ هزار رأس جمعیت دامی در میاندوآب پلاک کوبی شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از آغاز اجرای طرح هویت‌گذاری دام‌ها تاکنون، ۵۹۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان پلاک کوبی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در جلسه ساماندهی شرکت‌های توزیع کننده نهاده‌های دامی گفت: این تعداد شامل ۵۲۸ هزار رأس دام سبک و ۶۶ هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین است که پلاک کوبی و پس از آن در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده اند.
وی گفت: بروزرسانی و ثبت به موقع مشخصات دام‌های پلاک کوبی شده در سامانه جامع هویت گذاری ضروری است و در این راستا تشدید نظارت‌ها، رصد و پایش مستمر توزیع نهاده‌های دامی و راستی آزمایی از تعاونی‌های توزیع کننده این نهاده‌ها لازم به نظر می رسد.

به گفته دیانتی شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ رأس و تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن فرآورده‌های دامی، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب می گوید: در راستای حمایت از دامداران، از آذر ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و کنسانتره در بین دامداران شهرستان توزیع شده است.

دیانتی گفت: توزیع نهاده‌های دامی براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت جهاد کشاورزی و براساس پلاک کوبی دام انجام می‌گیرد.

پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

طبق آمار موجود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.