مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از پلاک کوبی دو هزار راس دام سنگین و ۱۵۶ هزار دام سبک در سطح شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمود سپهر فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در جریان بازدید از نحوه اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام در منطقه بالانج شهرستان ارومیه گفت: ۱۱۰ هزار دام سنگین و ۴۲۰ هزار دام سبک در شهرستان ارومیه وجود دارد که از ابتدای اجرای این طرح دو هزار راس دام سنگین و ۱۵۶ هزار دام سبک پلاک کوبی شده است.

سپهر فر افزود: این طرح برای شناسایی دام موجود، ثبت اطلاعات دامدار و دام، کنترل جابه جایی دام و جلوگیری از قاچاق دام و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در سطح کشور اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه خاطر نشان کرد: با اتمام زمان پلاک کوبی، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

سپهر فر اضافه کرد: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز‌های لازم را اخذ کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.