عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره حذف استقلال و پرسولیس از لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در مجلس ردیف بودجه‌ای تحت عنوان استقلال و پرسپولیس نداریم. حتی سال گذشته زمانی که اعتبار بودجه برای این ۲ باشگاه در نظر گرفته شد با استناد به همین بند خصوصی سازی موفق شدیم اعتبار این ۲ تیم را در آسیا بگیریم. منتهی دولت‌ها حاضر نیستند از اختیار قدرتشان بگذرند. ضمن اینکه حذف استقلال و پرسپولیس از یک سو به حوزه حقوقی و فنی بر می‌گردد که در آن ضعف کارکرد حوزه بین الملل ما چه در وزارت ورزش و چه در فدراسیون فوتبال را شامل می‌شود که همه این‌ها جای بحث دارد.

در روند خصوصی سازی شفافیت خوبی صورت نگرفت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: روند خصوصی سازی در این مدت خوب صورت نگرفت. در خصوصی سازی باید همه چیز شفاف باشد و زمانی که این شفافیت نباشد و ده‌ها نفر رفته باشند برای خودشان حساب بانکی باز کرده باشند، می‌بینیم که حساب‌ها هنوز بسته نشده است و هر روز یک نفر به عنوان طلبکار خودش را معرفی می‌کرده و باعث حذف این ۲ تیم از لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

استقلال و پرسپولیس از تیم حقوقی خوبی برخوردار نیستند

قاضی زاده هاشمی درباره تیم حقوقی که در ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارند بیان داشت: متاسفانه در ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تیم حقوقی خوبی وجود ندارد و به همین دلیل شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. ضمن اینکه ما اصولا در بخش حوزه بین الملل ورزش به صورت کلان اعم از قرارداد‌های خارجی، نقش آفرینی در دیپلماسی ورزشی، ضعف‌های زیادی داریم و در این چند سال پیوسته از آن آسیب دیدیم. از ابتدای روی کار آمدن مجلس جدید ما پیگیر این بحث خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولسی بودیم.


بیشتر بخوانید


متن های قرارداد با مربیان خارجی را از جا‌های دیگر پیدا کردیم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: حتی ما زمانی که درباره قرارداد‌ها با باشگاه‌ها صحبت می‌کردیم جواب روشنی به ما نمی‌دادند. در دوره گذشته مجلس بحث قرارداد ویلموتس را کمیسیون تلفیق انجام داد. در همان زمان ما پرونده کالدرون و استراماچونی را هم مورد ارزیابی قرار دادیم. جالب است ما متون قرارداد این مربیان را از جای دیگری پیدا می‌کردیم. یعنی متنی که راجع به قرارداد ویلموتس به ما ارائه شد واقعی نبود. حتی زمانی که قرارداد کی روش را هم از روز اولی که هدایت ایران را بر عهده گرفت بررسی می‌کردیم متوجه شدیم که افراد غیر ورزشی و حقوقی این قرارداد‌ها را بسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
در مجلس ردیف بودجه‌ای به نام استقلال و پرسپولیس نداریم

چرا باید باشه؟؟؟ هر کس دوستشون داره از جیبش براشون خرج کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۷ دی ۱۴۰۰
نباید هم داشته بشیم مگر این دو تیم چی هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۷ دی ۱۴۰۰
چقدر دروغگو هستید وکلای دولت
آخرین اخبار