بهره‌مندی روستاهای کهگیلویه وبویراحمد از پنج میلیون لیتر نفت سفید

رئيس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای شهریور امسال تاکنون پنج میلیون لیتر نفت سفید در مناطق سخت گذر و سردسیری استان توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - قدرت‌الله ویسی رئیس تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این میزان سوخت از طریق بیش از ۱۳۰مخزن در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

او گفت: توزیع نفت به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام می شود به طوری که اطلاعات سرپرست خانوار در سامانه شرکت پخش ، فرآورده‌های نفتی ثبت می شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان گفت: براساس اطلاعات دریافتی از روستاها تاکنون گزارشی درباره کمبود سوخت در استان گزارش نشده و سوخت مورد نیاز مناطق بدون گاز به صورت روزانه خرید، حمل و توزیع می شود.

ویسی در خصوص کمبود سیلندر گاز نیز گفت: این موضوع در حیطه وظایف سازمان تعاون روستایی نیست و ضرورت دارد از طریق سازمان ها و دستگاه های مرتبط پیگیری شود.

او گفت: توزیع نفت و سایر کالاهای اساسی از طریق سازمان تعاون روستایی و امور عشایری به صورت موازی انجام می گیرد، و هر کدام به اعضای تحت پوشش خود ارائه خدمت می کنند.

ویسی گفت: توزیع نفت سفید در مناطق دور دست استان افزون بر رفاه حال اهالی مناطق سخت گذر و سردسیری سبب کاهش استفاده از چوب درختان جنگلی به منظور تامین گرما،پخت غذا و پیشگیری از تخریب این سرمایه های خدادادی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه است که ۷۹۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

بیش از ۴۲ درصد جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان زندگی می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.