نیرو‌های اورژانس گیلان در طرح امداد زمستانی در آماده باش کامل قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان اعلام کرد: نیرو‌های اورژانس این استان با شروع طرح امداد زمستانی همچون سنوات گذشته و با همکاری سازمان‌های متولی و دخیل در این طرح و به منظور ارتقاء امنیت مردم، در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

طرح امداد زمستانی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس گیلان همزمان با سراسر کشور، از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

در اورژانس پیش بیمارستانی گیلان ۷۰ پایگاه شهری و جاده ای، ۵۵۰ پرسنل عملیاتی به همراه ۱۲۵ دستگاه آمبولانس، یک فروند هلیکوپتر اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس آماده ارائه خدمات اورژانسی است.

همچنین آمبولانس‌های کمک دار موجود در مراکز نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل زنجیرچرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی مجهز شده اند و آماده انجام مأموریت در مناطق و پایگاه‌های کوهستانی هستند.

همچنین از ابتدای امسال تاکنون در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای ۸۱ هزار و ۹ مأموریت اورژانسی انجام شده است.

 اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان

از تعداد کل مأموریت‌های انجام شده توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی ۱۵ هزار و ۸۰۳ مأموریت تصادفی و ۶۵ هزار و ۲۰۶ مورد غیرتصادفی بود که به موجب آن ۴۷ هزار و ۷۰۸ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس ضمن دریافت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های استان انتقال داده شدند و ۳۳ هزار و ۳۰۱ نفر نیز به صورت سرپایی درمان در محل شده اند.

در این مدت همچنین ۷۵ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن توسط اورژانس گیلان امدادرسانی شده است که ۴۹ تن از آن‌ها در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.