مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: از شامگاه چهارشنبه تاکنون به ۶۷ نفر از هموطنان متأثر از باران و سیل امدادرسانی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: همزمان با آغاز بارش شدید باران و سیل در این استان (شامگاه چهارشنبه ۱۹ آبان ماه) تا پیش از ظهر امروز (جمعه ۲۱ آبان ماه) به ۶۷ نفر از هموطنان متأثر از باران و سیل امدادرسانی شده است.

او افزود: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه‌های امداد و نجات املش، رودسر، فومن و صومعه سرا در عملیات‌های مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آبگرفتگی ۶ باب منزل در شهرستان رودسر، ۱۴ منزل در املش و یک باب منزل در فومن با استفاده از خودروی کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آب این منازل اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: همچنین تعداد ۶ نفر از ساکنان ۲ منزل مسکونی در میانده چابکسر توسط عوامل امدادی پایگاه شهید بارفروشنده به منطقه امن منتقل شدند.

غلامی ضمن اشاره به فعالیت ۴۴ شعبه، پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با مشکلات احتمالی باران شدید اظهار داشت: این جمعیت با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت هستند.

امدادرسانی هلال احمر گیلان

او همچنین به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد اشاره کرد و گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی از سوی مردم است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: با توجه به یخ زدگی جاده‌ها و معابر در ارتفاعات استان گیلان، هموطنان حتی الامکان از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.