جن ساکی به بیانیه دونالد ترامپ درباره سخنرانی بایدن پیرامون حمله به ساختمان کنگره واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به بیانیه دونالد ترامپ که درباره سخنرانی بایدن در سالگرد حمله به ساختمان کنگره صادر شد، واکنش نشان داد.

بر این اساس، ساکی گفت: ترامپ سخنرانی بایدن را تئاتر سیاسی خوانده است. خوشحالم که وی سخنرانی رئیس جمهور را دیده است و شاید از این سخنرانی درس‌های آموخته باشد.

وی افزود: بایدن اقدام ترامپ در تحریک هوادارنش برای حمله به ساختمان کنگره و تبعات آن را به وزارت دادگستری می‌سپارد و قصدی برای مداخله در این زمینه ندارد. رئیس جمهور از وزارت دادگستری می‌خواهد که به صورت مستقل عمل کند. بایدن هیچ قضاوتی در این زمینه ندارد و قصد تحت تاثیر قرار دادن وزارت دادگستری را ندارد.

ساکی خاطر نشان کرد: ما حمایت خود را از تلاش‌های مستقل کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به ساختمان کنگره اعلام می‌کنیم، اما درباره نتایج احتمالی آن پیش داوری نمی‌کنیم.

همزمان با اولین سالگرد هجوم به ساختمان کنگره آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تلاش بود تا از انتقال مسالمت آمیز قدرت جلوگیری کند و با حمله طرفداران او به کنگره، قانون اساسی آمریکا با تهدید بزرگی مواجه شد که ترامپ مسئول آن است.

 بایدن در سخنرانی دیروز (پنجشنبه) خود گفت حمله به ساختمان کنگره دیگر تکرار نخواهد شد. افرادی که به کنگره حمله کردند می‌خواستند آمریکا را از هم بپاشند و ترامپ در حالی که در کاخ سفید نشسته بود، مردم را برای حمله به کنگره تحریک می‌کرد و اقدامی برای جلوگیری از حمله به کنگره انجام نداد.

او همچنین در ادامه توضیح داد: «ترامپ در مورد انتخابات قبلی دروغ‌های زیادی منتشر کرد و جمهوری خواهانی که از ترامپ می‌ترسند در زیر سوال بردن سلامت انتخابات سهیم بوده اند. دولت قبلی به دنبال رد صلاحیت آرای آمریکایی‌ها برای تغییر نتایج بود و ترامپ با اختلاف ۷ میلیون رای شکست خورد. هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.»

بایدن در سخنرانی خود تاکید کرد ترامپ حتی قبل از به صندوق انداختن اولین رای، پیش دستانه در مورد درستی انتخابات ابراز نگرانی کرده بود و به دنبال بهانه‌ای بود تا حقیقت و شکست خود را بپوشاند. او فقط یک رئیس جمهور سابق نیست، بلکه یک رئیس جمهور سابق شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار