رهبر حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت دموکرات‌ها از جریان حمله به کنگره به عنوان یک سلاح سیاسی برای تجزیه کشور سود می‌برند.

باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تله تریدر، کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به جریان حمله به کنگره گفت: دموکرات ها به جای اطمینان دادن از اینکه وقایع رخ داده، هرگز تکرار نخواهد شد؛ از این جریان به عنوان یک سلاح سیاسی حزبی برای تجزیه کشور استفاده می‌کنند.

او در بیانیه‌ای با اذعان به یورش هواداران ترامپ، در حالی که جلسه کنگره در حال برگزاری بود، این حمله را اشتباه و غیر قانونی خواند و  کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند سزاوار روبرویی با عواقب قانونی کامل آن عنوان کرد.

پس از پیروزی جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ جمهوری خواه مدعی وقوع تقلب گسترده شد و طرفدارانش را به حمله به ساختمان کنگره برای گرفتن رأی خود ترغیب کرد که این حمله در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود.

تیم میلر، روزنامه نگار و مقاله نویس در نشریه بول وارک، درباره نحوه برخورد با عاملان این حمله اعلام کرد این سوالی است که به صورت خاص باید اعضای کنگره به آن توجه نشان بدهند. واقعیت این است که آنچه که در ۶ ژانویه روی داد، ورای تصور بود. کمسیون بررسی حوادث ۶ ژانویه نیز به باور من به نتیجه  چندان مثبتی نرسیده است.

به گفته این روزنامه نگار آمریکایی، جمهوری خواهان حتی هم حزبی‌های خود را که در خصوص حملات ۶ ژانویه، لحنی همراه با عذرخواهی داشتند، تحمل نکردند و آن‌ها را به انزوا کشاندند. انتخابات ۲۰۲۴ مشکلی بسیار جدی است و باید قانونی برای اصلاح نحوه شمارش آرا به تصویب برسد و نباید منتظر تکرار این معضل بود که مسئول داخلی یک ایالت یا رئیس مجلس ایالتی مشخص کند که چه کسی برنده انتخابات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مک کارتی هست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دنیا از ایالات متحده آمریکا خیری ندیده شاید با تجزیه آمریکا از ایالات متفرقه آمریکا شر کمتری به مردم دنیا برسد.
آخرین اخبار